Kolastyna zawalczy o drogerie i supermarkety

Giełdowa grupa kosmetyczna będzie zwiększać promocję i sprzedaż w sieciach handlowych

Publikacja: 13.10.2008 01:43

Wyniki spółki. Kolastyna nie planuje dużych zmian w strategii. Sądząc po wynikach, dotychczasowa oka

Wyniki spółki. Kolastyna nie planuje dużych zmian w strategii. Sądząc po wynikach, dotychczasowa okazała się dobra. Mimo to spółka cały czas rozwija nowe kanały sprzedaży.

Foto: Rzeczpospolita

Obecnie prawie co trzeci kosmetyk Kolastyny trafia na półki supermarketów i sieci drogeryjnych. Zdaniem Jacka Szkurłata, nowego szefa giełdowej grupy, to jednak za mało, skoro Polacy coraz częściej właśnie tam zaopatrują się w kosmetyki.

– Planujemy wejść do sieci, w których nas jeszcze nie ma. Natomiast w tych sieciach, w których już jesteśmy, chcemy być lepiej widoczni – zapowiada w rozmowie z „Rz” Jacek Szkurłat, który Kolastyną kieruje od początku września. Doświadczenie we współpracy z sieciami handlowymi zdobył u światowego mistrza w tej dziedzinie – w koncernie Procter&Gamble.

W zwiększeniu dostaw do supermarketów i sieciowych drogerii ma pomóc rozbudowa działu sprzedaży Kolastyny. Ale nie tylko. Grupa chce też rozwijać współpracę marketingową z sieciami handlowymi, by wzmocnić promocję swych kosmetyków w sklepach. Być może uda jej się to już z nowymi seriami Miraculum, La Rose i Pure Pleasure.

Prezes zamierza się również zająć tradycyjnym kanałem dystrybucji, czyli sprzedażą przez hurtowych dystrybutorów. Liczy, że hurtownicy bardziej zaangażują się w dystrybucję kosmetyków Kolastyny, zwłaszcza tam, gdzie nie docierają jej przedstawiciele handlowi.

Dokładny plan działań na 2009 r. Jacek Szkurłat chce przygotować do końca października. Nie zamierza go jednak upubliczniać. – Jest to strategia jedynie na przyszły rok, a ja chcę działać w długofalowej perspektywie. Jestem przekonany, że w ciągu kilku lat inwestycja w Kolastynę powinna przynieść inwestorom wymierny i trwały wzrost – podkreśla.

Prezes Kolastyny zapowiada, że w marcu 2009 r. zarząd opracuje strategię działania na najbliższe dwa – trzy lata. Zgodnie z planami Andrzeja Grzegorzewskiego, głównego akcjonariusza i byłego prezesa, a teraz szefa rady nadzorczej Kolastyny, grupa zamierza uzyskać 10 proc. polskiego rynku kosmetycznego (obecnie ma ok. 6 proc.). Chce to osiągnąć zarówno przez rozwój sprzedaży, jak i działania konsolidacyjne w branży.

[wyimek]6 proc. polskiego rynku kosmetycznego kontroluje Kolastyna[/wyimek]

[ramka]W sobotę zarząd Grupy Kolastyna poinformował o zamiarze połączenia się z Unicolor, spółką produkującą kosmetyki. Szczegóły połączenia mają być omawiane podczas NZWA, które zostało zwołane na 28 listopada.

[/ramka]

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się