– Segmenty rynku, na których działamy, powinny stawić czoła kryzysowi. Historia pokazuje, że nawet jeżeli konsumenci mają problemy finansowe, to w pierwszej kolejności rezygnują z dużych wydatków – mówi „Rz” Jarosław Świgulski, dyrektor generalny Mars Polska. Właścicielem spółki jest należący do rodziny Marsa koncern Mars Incorporated, czołowy producent słodyczy i karmy dla zwierząt na świecie, właściciel m.in. marek Snickrers i Uncle Ben’s.
W 2008 r. obroty Mars Polska wyniosą 1,3 mld zł. Będą ok. 4 proc. wyższe niż przed rokiem. Sprzedaż netto firmy na rynku krajowym zwiększy się niemal o 10 proc., do 800 mln zł. – Naszym celem jest utrzymanie podobnej dynamiki w 2009 r. – mówi Świgulski.
Łączne przychody Mars Incorporated w Polsce sięgną w tym roku 2,6 mld zł. Niemal 200 mln zł przypadnie na spółkę Royal Canin, kolejne 1,1 mld zł na przejętą w tym roku przez koncern firmę Wrigley, lidera rynku gum do żucia.
Wiadomo już, że Wrigley pozostanie oddzielną spółką. – Będziemy jednak ściśle współpracować, aby zwiększyć efekty synergii. W związku ze zmianami nie planujemy zwolnień – zapowiada Świgulski. Łącznie w trzech spółkach w Mars Incorporated pracuje obecnie ok. 2,6 tys. osób.
Na początku 2009 r. powinny zakończyć się ostatnie inwestycje w otwartym w tym roku podkrakowskim zakładzie spółki Royal Canin. Budowa fabryki karmy dla zwierząt kosztowała do tej pory 45 mln euro. – W najbliższym czasie nie planujemy tak dużych projektów. Nasze roczne wydatki na cele inwestycyjne będą w najbliższych latach wynosić nie więcej niż kilkadziesiąt mln zł rocznie – wyjaśnia szef Marsa. Firma będzie inwestować głównie w umacnianie pozycji swoich marek.