Polskie firmy telekomunikacyjne pod lupą UOKiK

Urząd antymonopolowy przyjrzał się cennikom i regulaminom świadczenia usług telekomunikacyjnych. Aster i Toya są w opałach

Publikacja: 12.12.2008 02:29

Przeciwko tym dwóm operatorom telewizji kablowej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do sądu sprawy za łamanie praw konsumentów. Przeciw Dialogowi i Tele2 toczą się ponadto postępowania urzędu o naruszenie interesów klientów.

W sumie urząd wykrył nieprawidłowości w regulaminach i cennikach aż dziewięciu dużych operatorów telekomunikacyjnych. Nie było wśród nich Telekomunikacji Polskiej, której dokumenty UOKiK bada osobno. Urząd otrzymuje również bardzo wiele skarg od klientów małych dostawców Internetu.

– Najwięcej skarg konsumentów dotyczy wprawdzie sprzedaży detalicznej, ale usługi telekomunikacyjne również należą do czołówki – powiedziała Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, prezes UOKiK. Wątpliwości urzędu budzą m.in. opłaty za zmianę przez abonenta pakietu usługowego na tańszy czy automatyczne przedłużanie umów terminowych bez ścisłego określenia warunków wypowiedzenia.

Notorycznym problemem w przypadku usług telewizji kablowej są zmiany w ofercie programowej. Zmiana jednego kanału telewizyjnego na drugi stanowi zdaniem UOKiK zmianę warunków umowy abonenckiej, o czym klient powinien być poinformowany i mieć możliwość rezygnacji z usług. Część problemów wynika z tego, że nie tylko klientom brakuje wiedzy o prawach konsumenta.

– Około 18 proc. telefonów na naszą infolinię, dotyczących spraw rynku telekomunikacyjnego, pochodzi od przedsiębiorców. Im również brakuje wiedzy na temat przepisów lub sposobu ich interpretacji – powiedziała Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.

[ramka]33 mln

osób w Polsce związanych jest umowami z firmami telekomunikacyjnymi[/ramka]

Przeciwko tym dwóm operatorom telewizji kablowej Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów skierował do sądu sprawy za łamanie praw konsumentów. Przeciw Dialogowi i Tele2 toczą się ponadto postępowania urzędu o naruszenie interesów klientów.

W sumie urząd wykrył nieprawidłowości w regulaminach i cennikach aż dziewięciu dużych operatorów telekomunikacyjnych. Nie było wśród nich Telekomunikacji Polskiej, której dokumenty UOKiK bada osobno. Urząd otrzymuje również bardzo wiele skarg od klientów małych dostawców Internetu.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki