Lalka Barbie przeprowadza się do Chin

Spadek popytu w USA i w Europie spowodował, że Barbie spakowała różowe manatki i przeniosła się do Chin. W Szanghaju otwarto w piątek główny sklep z artykułami firmy Mattel

Publikacja: 07.03.2009 11:07

Lalka Barbie przeprowadza się do Chin

Foto: AFP

Mattel, największy producent zabawek na świecie, zrezygnował z Londynu i Paryża jako głównych lokalizacji centrów handlowych tej firmy.

Producent lalek Barbie na gwałt poszukuje nowych rynków, na których możliwy jest wzrost sprzedaży. Takim rynkiem z pewnością są Chiny, gdzie wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu miesięcznym wyniósł w ubiegłym roku aż 19 proc. Natomiast Mattel poniósł w IV kw. 2008 r. stratę rzędu 46 proc., głównie ze względu na słaby popyt ze strony konsumentów amerykańskich i europejskich. Jest to najgorszy wynik od czterech dekad.

- Stawiamy na Chiny – mówi Richard Dickinson, menedżer odpowiedzialny za markę Barbie. – Obstawiamy, że nasza marka odniesie sukces w Chinach i mocno tam inwestujemy - dodaje. Nie chciał jednak ujawnić kosztów otwarcia nowego centrum handlowego w Szanghaju.

Na 3,5 tys. metrów kwadratowych powierzchni można będzie kupić nie tylko lalki Barbie, ale też telefony komórkowe, odtwarzacze MP3, pościel, ubrania i artykuły papiernicze w stylu najsłynniejszej lalki świata. Co ciekawe, ubrania Barbie można dostać zarówno w rozmiarach dla dzieci, jak i dla dorosłych. W sklepie można także odwiedzić fryzjera, masażystę, kosmetyczkę i zrobić sobie manicure.

Wejście firmy na rynek chiński nie przebiegało jednak zupełnie bezproblemowo. We wrześniu 2007 r. Mattel przeprosił władze Chin za wycofanie ze sprzedaży 21 mln zabawek po tym, jak odkryto, że zawierają one zbyt duże ilości ołowiu. Firma przyznała, że odpowiada za wadliwe projekty zabawek.

[ramka]Chiny są producentem 65 proc. zabawek na świecie.[/ramka]

Mattel, największy producent zabawek na świecie, zrezygnował z Londynu i Paryża jako głównych lokalizacji centrów handlowych tej firmy.

Producent lalek Barbie na gwałt poszukuje nowych rynków, na których możliwy jest wzrost sprzedaży. Takim rynkiem z pewnością są Chiny, gdzie wzrost sprzedaży detalicznej w ujęciu miesięcznym wyniósł w ubiegłym roku aż 19 proc. Natomiast Mattel poniósł w IV kw. 2008 r. stratę rzędu 46 proc., głównie ze względu na słaby popyt ze strony konsumentów amerykańskich i europejskich. Jest to najgorszy wynik od czterech dekad.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?