Christian Lacroix woła o pomoc

22-letnia francuska marka, wyrafinowany dom mody, ma problemy finansowe. Spółka złożyła do sądu wniosek o ochronę przed wierzycielami

Publikacja: 28.05.2009 13:19

Zimowa kolekcja haute couture z 2007 r.

Zimowa kolekcja haute couture z 2007 r.

Foto: www.christian-lacroix.fr

Recesja okazała się bezwzględna dla domów mody Christiana Lacroix, ikony haute couture, czyli krawiectwa unikatowego, gdzie ubrania szyte są w pojedynczych egzemplarzach, na zamówienie.

Właściciel marki [link=http://www.christian-lacroix.fr/ " target="_blank]Christian Lacroix[/link], amerykańska firma Falic Group, która jest operatorem sklepów typu duty-free, poszukiwała kupca dla francuskiej spółki przez rok. Jednak słabnący popyt na towary luksusowe oraz zapaść gospodarcza sprawiła, że nikt chętny się nie znalazł. Falic zapowiada, że będzie finansować działalność domów mody Christian Lacroix dopóki nie znajdzie się nabywca.

Marka powstała w 1987 r. Grupa Falic kupiła ją w 2005 r. od [link=http://www.lvmh.com/ " target="_blank]LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton[/link], największego na świecie koncernu, skupiającego znane marki luksusowe.

Nowy właściciel rozpoczął bardzo kosztowny proces restrukturyzacji francuskich domów mody. Zlikwidowano mniej drogie kolekcje i otworzono dwa nowe sklepy w Stanach Zjednoczonych. Plan zawiódł, ponieważ jak twierdzi spółka w komunikacie „napotkał na dramatyczne utrudnienia” wywołane globalną recesją.

- Ostry spadek popytu na dobra luksusowe znacznie odbił się na naszych przychodach – twierdzi Nicolas Topiol, prezes Christian Lacroix.Dziennik Le Figaro podał, że sprzedaż letniej kolekcji w domach mody Lacroix spadła o 35 proc.

- Firma oczekuje, że szybko zakończy proces postępowania upadłościowego i będzie kontynuować rozwój marki – dodał w oświadczeniu Topiol.

Według osób zbliżonych do firmy w 2008 r. Lacroix wygenerowała 27 mln dol. ze sprzedaży hurtowej i ok. 54 mln dol. całkowitej sprzedaży w sklepach detalicznych.

Spółka od 22 lat nie przynosi zysku.

Recesja okazała się bezwzględna dla domów mody Christiana Lacroix, ikony haute couture, czyli krawiectwa unikatowego, gdzie ubrania szyte są w pojedynczych egzemplarzach, na zamówienie.

Właściciel marki [link=http://www.christian-lacroix.fr/ " target="_blank]Christian Lacroix[/link], amerykańska firma Falic Group, która jest operatorem sklepów typu duty-free, poszukiwała kupca dla francuskiej spółki przez rok. Jednak słabnący popyt na towary luksusowe oraz zapaść gospodarcza sprawiła, że nikt chętny się nie znalazł. Falic zapowiada, że będzie finansować działalność domów mody Christian Lacroix dopóki nie znajdzie się nabywca.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?