Powodem wycofania toyot z rynku jest wyciek smaru w mechanizmie otwierającym okno po stronie kierowcy. Naprawa dotyczy 700 tys. modeli camry, yarisów, viosów i corolli wyprodukowanych w latach 2006 – 2008 w Chinach przez Guanzhou Toyota Motor Co. i Tianjin FAW Toyota Motor.
To największa w Chinach akcja wycofania z rynku pojazdów, odkąd w roku 2004 władze nałożyły na producentów obowiązek informowania o defektach w sprzedanych autach.
W tym roku Toyota ogłosiła już konieczność naprawy ponad 2 mln samochodów. W sty- czniu 2009 r. koncern informował o konieczności wymiany napinaczy pasów bezpieczeństwa w 1,4 mln aut.
Toyota nie jest rekordzistą w liczbie jednorazowo wycofywanych aut. Dotychczas największą wpadkę zaliczył Ford, który przyznał się w 2007 roku, że w jego samochodach zacina się tempomat, a blokada może doprowadzić do pożaru. Wycofał wtedy z rynku w celu wymiany feralnego komponentu aż 3,6 mln pojazdów. Wcześniej Ford zmuszony był do wymiany wadliwych tempomatów w 7 mln pojazdów.
W autach słynnej z przykładania ogromnej wagi do jakości Toyoty liczba defektów zaczęła rosnąć wówczas, gdy japoński koncern za wszelką cenę starał się prześcignąć lidera rynku General Motors w liczbie produkowanych aut. Najwięcej wad fabrycznych wykryto w modelach wyprodukowanych w roku 2006, kiedy to z taśm produkcyjnych japońskiego koncernu zjechało ponad 9 mln aut.