Reklama

Polski paradoks w ubrankach dla dzieci

Krajowe firmy odzieżowe i obuwnicze nie mogą liczyć na dynamiczny rozwój w kraju. Coraz częściej decydują się na przejęcia, także za granicą. Nawet wtedy, gdy ich segment radzi sobie lepiej niż rynek.

Publikacja: 15.01.2019 20:00

Polski paradoks w ubrankach dla dzieci

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski

W ubiegłym roku gros krajowych firm odzieżowych i obuwniczych ogłosiło transakcje fuzji i przejęć (M&A), dzięki którym albo zwiększą obroty w kraju, albo urosną za granicą. Takie działania wymusza nasycenie rynku, panująca na nim konkurencja i regulacje, takie jak rozszerzający swój zakres zakaz handlu w niedzielę. Z danych firmy analitycznej PMR wynika przy tym, że problemy te w mniejszym stopniu dotykają producentów odzieży i obuwia dla dzieci.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Rząd zamawia druk Poradnika Bezpieczeństwa. Ile za to zapłacimy i kiedy do nas dotrze?
Biznes
Trump w Londynie, 4 mld na cybertarczę i zapowiedź głębokich reform w Niemczech
Biznes
Rosyjskie ambicje kosmiczne. Konkurent Starlinka w fazie testów?
Biznes
Potężny atak hakerski. Wyciekły dane logowania ponad 140 tysięcy kont Polaków
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Reklama
Reklama