Spośród 78,1 mln komputerów sprzedanych na całym świecie w trzecim kwartale 2009 r. ponad jedna piąta (20,2 proc., 15,8 mln sztuk) miała logo Hewlett-Packard – wynika z badania PC Tracker przygotowywanego przez firmę IDC. Na drugim miejscu globalnego zestawienia – po raz pierwszy – znalazł się tajwański Acer (14 proc. udziałów w rynku z 11 mln sztuk sprzedanych kompu-terów). Oznacza to, że amerykański Dell, jeszcze w połowie 2006 r. globalny lider branży, z 12,7-proc. udziałem w rynku i prawie 10 mln sprzedanych pecetów, został zepchnięty na trzecie miejsce.

Pozycja firmy osłabła w momencie, kiedy rynek komputerów zaczął wykazywać oznaki ożywienia. Globalna sprzedaż pecetów w trzecim kwartale roku była o 2 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2008 r. Wcześniej analitycy IDC przewidywali, że może być ona nawet o 3 proc. niższa niż w podobnym okresie ubiegłego roku.