Białą plamą na mapie pozostaje wciąż odcinek autostrady A2 z Warszawy do wschodniej granicy Polski. Jego budowy nie ma w rządowym planie budowy autostrad do 2012 roku. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad analizuje, czy realizacja tej inwestycji będzie opłacalna w systemie Partnerstwa Publiczno — Prywatnego.
Chętni do budowy A4 z Rzeszowa do Jarosławia mają zgłaszać się do 8 grudnia. W pierwszym etapie oferty zostaną ocenione pod względem formalnym, do składania ofert cenowych, czyli do drugiego etapu przetargu zostanie zaproszonych 20 wykonawców. GDDKiA oceniając oferty będzie brała pod uwagę cenę i termin udzielonej gwarancji, z czego cena będzie wpływała na decyzję komisji w 90 proc. Zwycięzca zostanie wyłoniony w pierwszej połowie 2010 roku, trasa ma być gotowa przed mistrzostwami Euro 2012. Inwestycja jest współfinansowana z dotacji unijnych w ramach rządowego programu Infrastruktura i Środowisko. A4 na tym odcinku będzie mieć po dwa pasy ruchu w każdą stroną, pasy awaryjne. Na trasie będą trzy węzły, cztery Miejsca Obsługi Podróżnych
W ciągu ostatnich siedmiu dni GDDKiA podpisała umowy na budowę 47 km A4 z Jarosławia do Radymna. Otworzyła koperty w trzech przetargach na budowę w sumie 56,9 km autostrady między węzłem Szarów a węzłem Krzyż.