Umowa na budowę płyty kołowania ma zostać podpisana w lutym 2010 roku. Wcześniej musi zostać zweryfikowana prze Urząd Zamówień Publicznych.
Oferta Szwedów była najtańszą — opiewała na 45 mln zł netto. Drugą w kolejności pod względem ceny złożył Strabag — wycenił pracę na 53 mln zł. Najdroższe oferta wynosiła 78 mln zł. Złożyła ją konsorcjum firm PolAqua i Altcom z Ukrainy.
W piątek okaże się czy władze gdańskiego portu będą mogły podpisać umowę na budowę terminalu. Wówczas mija termin na składanie odwołań. Realizację inwestycji chcą powierzyć konsorcjum firm Budimex i Doraco. Ich oferta opiewa na 153 mln zł netto. Była od kosztorysu inwetsoraniższa o 37 mln zł. Zawarcie umowy ze zwycięskim konsorcjum planowane jest na luty 2010 roku, Terminal ma zostać oddany do użytku dwa lata później.
Obie inwestycje są współfinansowana z środków unijnych.