Spółdzielnie Społem chcą przez wspólne zakupy obniżyć ceny w sklepach

Spółdzielnie prowadzące około 4000 sklepów Społem mają pomysł na przyciągnięcie klientów – to wspólna platforma zakupowa, która pomoże obniżyć im ceny

Publikacja: 08.06.2010 21:01

WSS Społem w Warszawie

WSS Społem w Warszawie

Foto: Fotorzepa, Rob Robert Gardziński

Spółdzielnie chcą zbudować platformę zakupową, aby wspólnie zamawiać towar do sklepów, co pozwoli im na obniżenie w nich cen. Chcą też organizować razem promocje i umocnić wizerunek marki Społem, która ma ponad 140-letnią historię. – Zainteresowanie wyraziło już ponad 50 spółdzielni, kolejne chcą się także do tego projektu przyłączyć – mówi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

To kolejna inicjatywa służąca współpracy ok. 300 działających w Polsce spółdzielni Społem. Ciągle tkwi w nich ogromny potencjał – prowadzą ok. 4 tys. sklepów, często w prestiżowych lokalizacjach w centrach miast, a ich przychody to ok. 8 mld zł rocznie.

Społem walczy o coraz bardziej konkurencyjny rynek, na którym umacniają się wielkie sieci handlowe. A liczba mniejszych sklepów w ostatnich latach regularnie spada – tylko w 2009 r. z rynku zniknął co dziesiąty.

Dlatego spółdzielnie chcą łączyć siły. Nie jest to łatwe – poprzednia inicjatywa, która miała doprowadzić do skonsolidowania sieci, czyli Krajowa Agencja Handlowa Społem, zakończyła się jednak niepowodzeniem. Spółka, której głównym udziałowcem był Piotr Komorowski, także miała zapewnić jeden system dostaw oraz ujednolicić sieć Społem – sklepy miały działać pod jedną marką Znajomy Sklep.

Do KAH nie przystąpiła jednak większość dużych spółdzielni, a te, które to nawet zrobiły, zadeklarowały wprowadzenie do sieci Znajomy Sklep tylko części placówek. KAH miał ciągłe problemy z finansowaniem, ostatecznie ogłosił upadłość. Dlatego teraz spółdzielnie zrzeszone w Krajowym Związku Społem stawiają na wprowadzenie systemu własnymi siłami.

Jednak spółdzielniami interesują się także inni hurtownicy. Z KAH współpracował w pewnym momencie Eurocash, który miał być dostawcą dla pozostałych sklepów. Jednak sami spółdzielcy przyznają, że taki model im nie odpowiadał. A Eurocash dystansował się od projektu i nie chciał mówić o szczegółach umowy z KAH.

Zupełnie inny model wybrała Emperia Holding, która zawsze podkreślała chęć współpracy ze spółdzielniami. Giełdowa grupa założyła nawet spółkę Partnerski Serwis Detaliczny, która zajmuje się współpracą tylko ze spółdzielniami. Podpisała już umowy na dostawy towarów do sklepów 53 spółdzielni i prowadzi rozmowy z kolejnymi, dlatego z uwagą przygląda się inicjatywie Społem.

– Spółdzielnie, oprócz dobrych cen, potrzebują także wsparcia marketingowego, atrakcyjnych promocji, produktów marki własnej, nowoczesnego systemu informatycznego i wielu innych rzeczy – mówi Lesław Syguła, członek zarządu spółki Tradis z grupy Emperia Holding.

Spółdzielnie chcą zbudować platformę zakupową, aby wspólnie zamawiać towar do sklepów, co pozwoli im na obniżenie w nich cen. Chcą też organizować razem promocje i umocnić wizerunek marki Społem, która ma ponad 140-letnią historię. – Zainteresowanie wyraziło już ponad 50 spółdzielni, kolejne chcą się także do tego projektu przyłączyć – mówi Ryszard Jaśkowski, wiceprezes Krajowego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Spożywców Społem.

To kolejna inicjatywa służąca współpracy ok. 300 działających w Polsce spółdzielni Społem. Ciągle tkwi w nich ogromny potencjał – prowadzą ok. 4 tys. sklepów, często w prestiżowych lokalizacjach w centrach miast, a ich przychody to ok. 8 mld zł rocznie.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca