W najbliższym czasie nie rozpocznie się też modernizacja odcinka z Sochaczewa do Swarzędza i z Siedlec do Terespola. Prace mają za to ruszyć na odcinku, który do tej pory znajdował się na liście rezerwowej – z Poznania do Czempina.
– Trasa z Warszawy przez Tłuszcz do Sadownego Węgrowskiego w kierunku Białegostoku zostanie wyremontowana tylko do Tłuszcza włącznie. Odcinek z Warszawy do Radomia zostanie zrealizowany do Warki. Tyle jesteśmy w stanie zrobić do końca 2014 roku, by zdążyć rozliczyć się z Komisją Europejską i uzyskać zwrot wydatków – mówi „Rz" Andrzej Massel, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, podsumowując zmiany na liście inwestycji torowych. – Dokumentacja niezbędna do rozpoczęcia pozostałych projektów jest już przygotowywana, tak by prace budowlane mogły rozpocząć się w 2014 roku. Będą współfinansowany z dotacji unijnych dostępnych w nowej perspektywie.
Przeglądu inwestycji pod kątem tego, czy uda się ją zrealizować do końca 2014 roku i rozliczyć z Brukselą, dokonała PKP Polskie Linie Kolejowe na polecenie resortu infrastruktury. Jak deklaruje ministerstwo, w ciągu najbliższych czterech lat ma się zakończyć modernizacja torów z Gdyni do Warszawy, z Krakowa do Sosnowca i do Rzeszowa, z Wrocławia do Rawicza oraz z Warszawy do Łodzi.
Większość dużych przetargów współfinansowanych w ramach dotacji unijnych przydzielonych w ramach rządowego programu „Infrastruktura i środowisko" została już ogłoszona w zeszłym roku. – W tym rozpoczniemy postępowanie dotyczące modernizacji torów z Warszawy do Tłuszcza wartą ok. 1,5 mld zł – mówi „Rz" Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych. W planach jest też rozpoczęcie wyboru wykonawcy, który zmodernizuje części odcinka z Warszawy do Radomia czy z Łodzi do Warszawy wartego ok. 1,8 mld zł.
– Będziemy ogłaszać postępowania na wybór wykonawców prac współfinansowanych z regionalnych programów operacyjnych i na prace odtworzeniowe – mówi Szafrański.