Lenovo zaprezentowało swój tablet

Lenovo, czwarty największy sprzedawca komputerów osobistych na świecie, zaprezentował swój tablet. LePad dostępny będzie jednak na razie wyłącznie w Chinach

Aktualizacja: 30.03.2011 13:46 Publikacja: 30.03.2011 12:21

LePad dostępny będzie na razie tylko w Chinach, reszta świata musi poczekać na tablet Lenovo do czer

LePad dostępny będzie na razie tylko w Chinach, reszta świata musi poczekać na tablet Lenovo do czerwca

Foto: Bloomberg

Premiera LePada miała miejsce w poniedziałek, urządzenie trafi do sprzedaży jeszcze w tym tygodniu. Tablet wyposażony jest w system operacyjny Android, wyświetlacz o przekątnej 10.1 cala i procesor Qualcomm Snapdragon. Wersja z 16 GB pamięci będzie kosztować 3,499 yuanów (532 dol.), czyli nieco więcej niż najtańszy iPad oferowany w Chinach (2,888 yuanów). IPad 2, który nie trafił jeszcze oficjalnie do sprzedaży w Państwie Środka, na czarnym rynku kosztuje min. 5 tys. yuanów.

Analitycy szacują, że w przyszłości Lenovo może stać się największym konkurentem Apple w walce o udziały w globalnym rynku tabletów.

Zdaniem Manisha Nigama, szefa sekcji ds. badań nad azjatyckimi technologiami w banku Credit Suisse, Lenovo może wypracować sobie najlepszą pozycję wśród nowych sprzedawców tabletów z uwagi na swoją dominującą pozycję na rynku chińskim. Firma posiada bowiem 30 proc. udział w drugim pod względem wielkości (ale najszybciej rozwijającym się) na świecie rynku komputerów osobistych. – Acer zbyt mocno polega na outsourcingu części procesu produkcji, z kolei Asusowi brak globalnego zasięgu – powiedział Nigam.

Koncentracja uwagi na Chinach spowoduje wprawdzie, że Lenovo wkroczy na globalny rynek później, ale zdaniem analityków przełoży się to pozytywnie na wyniki sprzedaży urządzenia. – W przypadku tabletów ważniejsze od samego sprzętu jest oprogramowanie. Siłą Lenovo jest to, że oferuje użytkownikom chiński interfejs i chińskie aplikacje – mówi Kirk Yang z Barclays Capital.

Yang prognozuje, że - za sprawą kolejnych rywali - udział Apple w światowym rynku sprzedaży tabletów spadnie z 83 proc. w 2010 r. do 72 proc. w tym roku, a walka o przejęcie części utraconej przez firmę Steve'a Jobsa rozstrzygnie się pomiędzy Lenovo, Samsungiem, RIM i Acerem.

LePad trafi do międzynarodowej dystrybucji w czerwcu.

Premiera LePada miała miejsce w poniedziałek, urządzenie trafi do sprzedaży jeszcze w tym tygodniu. Tablet wyposażony jest w system operacyjny Android, wyświetlacz o przekątnej 10.1 cala i procesor Qualcomm Snapdragon. Wersja z 16 GB pamięci będzie kosztować 3,499 yuanów (532 dol.), czyli nieco więcej niż najtańszy iPad oferowany w Chinach (2,888 yuanów). IPad 2, który nie trafił jeszcze oficjalnie do sprzedaży w Państwie Środka, na czarnym rynku kosztuje min. 5 tys. yuanów.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej