Zgodnie z umową A.pl nabędzie m.in. domenę, prawa do znaku towarowego, bazę klientów oraz bazę towarową supermarketu Fresh24.pl. W zamian Fresh24.pl obejmie akcje A.pl o wartości blisko 3,1 mln zł, które będą reprezentowały 10 proc. w kapitale zakładowym tej spółki.
- A.pl ma ambitne plany rozwoju, które zamierzamy realizować zarówno poprzez wzrost organiczny, jak i konsolidację rynku. Niecały rok temu z delikatesów internetowych działających tylko w Warszawie staliśmy się graczem o zasięgu krajowym. Obecnie nasze oddziały znajdują się już w ośmiu miastach Polski, a planujemy dalsze rozszerzanie działalności o nowe lokalizacje – informuje Grzegorz Bielecki, wiceprezes A.pl. Pierwszym krokiem do konsolidowania branży internetowych sklepów spożywczych jest połączenie sił z Fresh24.pl. Rynek warszawski, na którym operują obie firmy jest największym w Polsce rynkiem internetowych zakupów spożywczych i - w ocenie Bieleckiego - ma duży potencjał wzrostu, podobnie jak cała branża. - Funkcjonowanie obu marek w ramach tych samych struktur pozwoli nam na osiągnięcie synergii, optymalizację kosztów i znaczne poszerzenie strefy wpływów na rynku, o który niebawem rozegra się największa walka – dodaje Bielecki.
Tomasz Trojanowski, prezes Fresh24.pl zaznacza, że jego spółka jako akcjonariusz A.pl zyska udział w przedsięwzięciu o skali krajowej i będzie mieć udział w dalszej konsolidacji rynku. A.pl to prężnie rozwijający się biznes, za którym stoją duże giełdowe spółki jak Action (także ma blisko 20 proc. w A.pl) i Bomi. Przynależność do większej sieci zwiększy możliwości organizowania różnego rodzaju akcji promocyjnych dla klientów – mówi Trojanowski.
A.pl jeszcze w tym roku planuje debiut na NewConnect. Fresh24.pl już jest notowane na małej giełdzie. Umowa pomiędzy A.pl Internet i Fresh24.pl musi jeszcze zostać zatwierdzona przez akcjonariuszy Fresh24.pl podczas WZA.