Uslugi polskich kolei najgorsze

Nad Wisłą coraz lepsze oceny zbierają biura podróży – wynika z badań Komisji Europejskiej

Publikacja: 22.10.2011 03:14

Uslugi polskich kolei najgorsze

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Unijni urzędnicy przedstawili w piątek doroczne badanie jakości usług i produktów. Analizując odczucia nabywców 51 kategorii towarów i usług oraz porównując ceny, możliwości zmiany dostawcy czy poziom konkurencji w danej branży, eksperci doszli do wniosku, że najgorzej jest w inwestycjach (fundusze emerytalne, papiery wartościowe), na rynku nieruchomości i w kredytach hipotecznych.

Taka jest europejska średnia, ale Polska ma innego negatywnego lidera. To koleje, które w tym roku zostały ocenione najgorzej przez konsumentów. Unijni eksperci uważają, że tegoroczne zestawienie wskazuje na niewłaściwe funkcjonowanie również innych rynków usług w UE: telewizji, energii elektrycznej, Internetu, telefonów komórkowych, bankowych rachunków osobistych i kredytów konsumenckich. Wśród produktów tradycyjnie najgorzej wypadły samochody używane, a w tym roku także paliwa.

51 kategorii towarów i usług wzięto pod uwagę przy badaniu odczuć europejskich konsumentów

Na czele tabeli ocen konsumenckich są usługi pomocy domowej, rozrywka, sport i wypoczynek, wyjazdy wakacyjne, restauracje i bary. W kategorii produktów najlepiej wypadają książki i czasopisma, napoje bezalkoholowe, okulary, nabiał. W Polsce wyniki są zbliżone. W porównaniu z ubiegłym rokiem pogorszyła się ocena wspomnianych już kolei, a także rynków owocowego i warzywnego. Polepszyła się natomiast ocena oferty wakacyjnej.

Konsumenci w Europie ciągle nie chcą albo nie mają możliwości skorzystania z różnych ofert. Z najnowszego raportu wynika, że tylko co dziesiąty badany zdecydował się na zmianę dostawcy usług, a tylko co 14. zmienił typ usługi czy wybrał inną taryfę. Konsumenci są raczej zadowoleni z wyboru usług i produktów, ale nie zawsze mają zaufanie do sprzedawców, narzekają na trudności w porównaniu ofert i na sposób załatwienia zażaleń. Ceny usług są bardziej różnorodne w różnych krajach UE niż produktów, co wynika z małych możliwości korzystania z usług ponadgranicznych.

Unijni urzędnicy przedstawili w piątek doroczne badanie jakości usług i produktów. Analizując odczucia nabywców 51 kategorii towarów i usług oraz porównując ceny, możliwości zmiany dostawcy czy poziom konkurencji w danej branży, eksperci doszli do wniosku, że najgorzej jest w inwestycjach (fundusze emerytalne, papiery wartościowe), na rynku nieruchomości i w kredytach hipotecznych.

Taka jest europejska średnia, ale Polska ma innego negatywnego lidera. To koleje, które w tym roku zostały ocenione najgorzej przez konsumentów. Unijni eksperci uważają, że tegoroczne zestawienie wskazuje na niewłaściwe funkcjonowanie również innych rynków usług w UE: telewizji, energii elektrycznej, Internetu, telefonów komórkowych, bankowych rachunków osobistych i kredytów konsumenckich. Wśród produktów tradycyjnie najgorzej wypadły samochody używane, a w tym roku także paliwa.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki