Czołowy producent wyrobów czekoladowych ma być znany także poza Polską. Jego właściciel japońska grupa Lotte będzie przejmować kolejne firmy w Europie. Chce wejść w nowe kategorie produktów. Interesują go m.in. ciastka i cukierki.
– Te kategorie rozwijają się dynamicznie, dlatego chcielibyśmy je mieć w portfolio – zaznacza Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający Wedla.
W tej chwili spółka opracowuje strategię komercyjną, tzn. ustala portfel wyrobów przeznaczonych na rynek polski oraz na rynki innych krajów europejskich, gdzie chce być obecna. Jej budżet na badania marketingowe opiewa na kwotę kilkuset tysięcy złotych. By zaistnieć za granicą, Wedel nie wyklucza przejęć firm produkujących takie wyroby. Przejmując Wedel, grupa Lotte zapowiadała, że polska firma ma się stać przyczółkiem do dalszego rozwoju marki w Europie.
– Na obecnym etapie nasz właściciel nie wyklucza żadnego z rozwiązań. Do innych krajów Wedel może wejść, rozwijając się organicznie, czyli eksportując swoje produkty. Nie wyklucza jednak też przejmowania producentów słodyczy i to zarówno w Polsce, jak i w innych krajach – ujawnia Szcześniak. Podkreśla, że jego firma jest dopiero na wstępnym etapie opracowywania strategii ekspansji na inne rynki.
Nie wiadomo jeszcze, jakie kategorie produktów będą wytwarzane w fabrykach, które Lotte planuje zbudować w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Invest-Park.