Reklama

Wedel przejęcia producentów ciastek za granicą i w Polsce

Japoński właściciel warszawskiej spółki chce przejmować producentów ciastek i cukierków w Polsce i za granicą

Publikacja: 09.11.2011 01:43

Producenci słodyczy

Producenci słodyczy

Foto: Rzeczpospolita

Czołowy producent wyrobów czekoladowych ma być znany także poza Polską. Jego właściciel japońska grupa Lotte będzie przejmować kolejne firmy w Europie. Chce wejść w nowe kategorie produktów. Interesują go m.in. ciastka i cukierki.

– Te kategorie rozwijają się dynamicznie, dlatego chcielibyśmy je mieć w  portfolio – zaznacza Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający Wedla.

W tej chwili spółka opracowuje strategię komercyjną, tzn. ustala portfel wyrobów przeznaczonych na rynek polski oraz na rynki innych krajów europejskich, gdzie chce być obecna. Jej budżet na badania marketingowe opiewa na kwotę kilkuset tysięcy złotych. By zaistnieć za granicą, Wedel nie wyklucza przejęć firm produkujących takie wyroby. Przejmując Wedel, grupa Lotte zapowiadała, że polska firma ma się stać przyczółkiem do dalszego rozwoju marki w Europie.

– Na obecnym etapie nasz właściciel nie wyklucza żadnego z rozwiązań. Do innych krajów Wedel może wejść, rozwijając się organicznie, czyli eksportując swoje produkty. Nie wyklucza jednak też przejmowania producentów słodyczy i to zarówno w Polsce, jak i w innych krajach – ujawnia Szcześniak. Podkreśla, że jego firma jest dopiero na wstępnym etapie opracowywania strategii ekspansji na inne rynki.

Nie wiadomo jeszcze, jakie kategorie produktów będą wytwarzane w fabrykach, które Lotte planuje zbudować w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Invest-Park.

Reklama
Reklama

Wedel pracuje też w Polsce nad zwiększeniem rozpoznawalności marki. Z przeprowadzonych przez niego badań wynika, że zmiana sposobu komunikowania się z konsumentami, tj. postawienie na reklamę wizerunkową, a nie produktową, przynosi efekty. – Udało nam się ostatnio przegonić naszego głównego konkurenta (markę Milka – red.), jeśli chodzi o wskaźniki reklamowe dotyczące marki – chwali się Szcześniak.

Jeszcze lepszy efekt ma przynieść sponsoring mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wedel jest jedynym narodowym sponsorem UEFA Euro 2012. – Główne działania marketingowe związane z Euro 2012 rozpoczną się w styczniu. W ciągu sześciu miesięcy przeznaczymy na to około kilkudziesięciu milionów złotych. Liczymy, że przełoży się to na konkretne zwyżki sprzedaży rzędu 5 – 10 proc. – twierdzi dyrektor zarządzający Wedla.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama