Wedel przejęcia producentów ciastek za granicą i w Polsce

Japoński właściciel warszawskiej spółki chce przejmować producentów ciastek i cukierków w Polsce i za granicą

Publikacja: 09.11.2011 01:43

Producenci słodyczy

Producenci słodyczy

Foto: Rzeczpospolita

Czołowy producent wyrobów czekoladowych ma być znany także poza Polską. Jego właściciel japońska grupa Lotte będzie przejmować kolejne firmy w Europie. Chce wejść w nowe kategorie produktów. Interesują go m.in. ciastka i cukierki.

– Te kategorie rozwijają się dynamicznie, dlatego chcielibyśmy je mieć w  portfolio – zaznacza Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający Wedla.

W tej chwili spółka opracowuje strategię komercyjną, tzn. ustala portfel wyrobów przeznaczonych na rynek polski oraz na rynki innych krajów europejskich, gdzie chce być obecna. Jej budżet na badania marketingowe opiewa na kwotę kilkuset tysięcy złotych. By zaistnieć za granicą, Wedel nie wyklucza przejęć firm produkujących takie wyroby. Przejmując Wedel, grupa Lotte zapowiadała, że polska firma ma się stać przyczółkiem do dalszego rozwoju marki w Europie.

– Na obecnym etapie nasz właściciel nie wyklucza żadnego z rozwiązań. Do innych krajów Wedel może wejść, rozwijając się organicznie, czyli eksportując swoje produkty. Nie wyklucza jednak też przejmowania producentów słodyczy i to zarówno w Polsce, jak i w innych krajach – ujawnia Szcześniak. Podkreśla, że jego firma jest dopiero na wstępnym etapie opracowywania strategii ekspansji na inne rynki.

Nie wiadomo jeszcze, jakie kategorie produktów będą wytwarzane w fabrykach, które Lotte planuje zbudować w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej Invest-Park.

Wedel pracuje też w Polsce nad zwiększeniem rozpoznawalności marki. Z przeprowadzonych przez niego badań wynika, że zmiana sposobu komunikowania się z konsumentami, tj. postawienie na reklamę wizerunkową, a nie produktową, przynosi efekty. – Udało nam się ostatnio przegonić naszego głównego konkurenta (markę Milka – red.), jeśli chodzi o wskaźniki reklamowe dotyczące marki – chwali się Szcześniak.

Jeszcze lepszy efekt ma przynieść sponsoring mistrzostw Europy w piłce nożnej. Wedel jest jedynym narodowym sponsorem UEFA Euro 2012. – Główne działania marketingowe związane z Euro 2012 rozpoczną się w styczniu. W ciągu sześciu miesięcy przeznaczymy na to około kilkudziesięciu milionów złotych. Liczymy, że przełoży się to na konkretne zwyżki sprzedaży rzędu 5 – 10 proc. – twierdzi dyrektor zarządzający Wedla.

Czołowy producent wyrobów czekoladowych ma być znany także poza Polską. Jego właściciel japońska grupa Lotte będzie przejmować kolejne firmy w Europie. Chce wejść w nowe kategorie produktów. Interesują go m.in. ciastka i cukierki.

– Te kategorie rozwijają się dynamicznie, dlatego chcielibyśmy je mieć w  portfolio – zaznacza Paweł Szcześniak, dyrektor zarządzający Wedla.

Pozostało jeszcze 83% artykułu
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?
Biznes
Polska armia kupuje amunicję. Nowy kontrakt zbrojeniowy wart setki milionów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Liechtenstein pułapką na oligarchów. Uciekli ludzie, którym powierzyli majątki
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont