Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego AUMA wynika, że wzrost budżetu na uczestnictwo w targach planuje jedna trzecia przedsiębiorstw, których obroty przekraczają 50 milionów euro i jedna czwarta mniejszych przedsiębiorstw.
Dodatkowo zwiększenie budżetów marketingowych na udział w targach deklaruje co trzecia firma prezentująca na targach dobra inwestycyjne oraz co czwarta z sektora dóbr konsumpcyjnych.
Dlatego także firmy w Polsce oczekują dalszego rozwoju rynku i inwestują w rozwój infrastruktury wystawienniczej.
Ruch na budowach
W październiku ruszył w Poznaniu po półrocznej przebudowie pawilon nr 15 z 13 tysiącami mkw. powierzchni, 12 nowymi salami, ponad 4 tysiącami miejsc konferencyjnych. Dzięki systemowi przesuwanych ścian sale na poziomie pierwszym można dowolnie modyfikować, budując od jednej zajmującej niemal całe piętro obiektu, aż do siedmiu mniejszych. – Udało nam się stworzyć nowoczesne centrum kongresowe, które jednocześnie może pełnić funkcje sali koncertowej – mówi Przemysław Trawa, wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich.
Także w Gdańsku na bywalców targów czeka sporo nowości. Od czerwca 2012 r. imprezy organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie będą realizowane w nowej siedzibie firmy – Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo. – Łącznie to ok. 12 tys. mkw., trzy hale o powierzchni około 3,9 tys. mkw. każda oddzielone przesuwanymi ścianami umożliwiającymi elastyczne dopasowanie wielkości wystawienniczej do aktualnych potrzeb – mówi Andrzej Kasprzak, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich.