Firmy wciąż chętnie budują nowe pawilony

2012 rok przyniesie kolejne znaczące projekty w branży wystawienniczej

Aktualizacja: 15.12.2011 03:11 Publikacja: 15.12.2011 03:10

Dlatego kolejne firmy decydują się na rozbudowę istniejących hal. Inne nawet od podstaw budują nowe

Dlatego kolejne firmy decydują się na rozbudowę istniejących hal. Inne nawet od podstaw budują nowe centra wystawiennicze. Zapotrzebowanie na powierzchnie stale rośnie.

Foto: Rzeczpospolita

Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego AUMA wynika, że wzrost budżetu na uczestnictwo w targach planuje jedna trzecia przedsiębiorstw, których obroty przekraczają 50 milionów euro i jedna czwarta mniejszych przedsiębiorstw.

Dodatkowo zwiększenie budżetów marketingowych na udział w targach deklaruje co trzecia firma prezentująca na targach dobra inwestycyjne oraz co czwarta z sektora dóbr konsumpcyjnych.

Dlatego także firmy w Polsce oczekują dalszego rozwoju rynku i inwestują w rozwój infrastruktury wystawienniczej.

Ruch na budowach

W październiku ruszył w Poznaniu po półrocznej przebudowie pawilon nr 15 z 13 tysiącami mkw. powierzchni, 12 nowymi salami, ponad 4 tysiącami miejsc konferencyjnych. Dzięki systemowi przesuwanych ścian sale na poziomie pierwszym można dowolnie modyfikować, budując od jednej zajmującej niemal całe piętro obiektu, aż do siedmiu mniejszych. – Udało nam się stworzyć nowoczesne centrum kongresowe, które jednocześnie może pełnić funkcje sali koncertowej – mówi Przemysław Trawa, wiceprezes Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Także w Gdańsku na bywalców targów czeka sporo nowości. Od czerwca 2012 r. imprezy organizowane przez Międzynarodowe Targi Gdańskie będą realizowane w nowej siedzibie firmy – Centrum Wystawienniczo-Kongresowym AmberExpo. – Łącznie to ok. 12 tys. mkw., trzy hale o powierzchni około 3,9 tys. mkw. każda oddzielone przesuwanymi ścianami umożliwiającymi elastyczne dopasowanie wielkości wystawienniczej do aktualnych potrzeb – mówi Andrzej Kasprzak, prezes Międzynarodowych Targów Gdańskich.

Szanse w Euro 2012

W gdańskim obiekcie będą także cztery sale konferencyjne z 1130 miejscami z możliwością elastycznego dostosowywania parametrów sal w stosunku do potrzeb klientów. Na bardziej wymagających czekają także salony VIP. W bezpośrednim otoczeniu do dyspozycji wystawców oddanych jest ok. 6 tys. mkw. powierzchni ekspozycyjnej. Można będzie tam prezentować choćby tabor tramwajowy czy kolejowy.

Centrum znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie stadionu PGE Arena, na którym rozegrane zostaną mecze Euro 2012. – To sąsiedztwo stwarza nieograniczone możliwości współpracy zarówno przy organizacji wspólnego projektu, jak i w zakresie wzajemnego wykorzystania posiadanej infrastruktury. Podczas Euro 2012 UEFA wykorzysta AmberExpo na potrzeby recepcyjne, na organizację przestrzeni akredytacyjnej, centrum wolontariatu czy centrum prasowego – dodaje Andrzej Kasprzak.

Nowości w Kielcach

Z kolei, jak zapowiadają Targi Kielce, w czerwcu 2013 r. będą dysponować jednym z najnowocześniejszych centrów kongresowych w Polsce, a kilka miesięcy później do użytku oddany zostanie parking wielopoziomowy.

Koszt projektu to 15 mln euro, a znajdą się w nim biuro prasowe, garderoby dla artystów oraz sale konferencyjne, z których korzystać będzie można w różnych konfiguracjach. W sumie ich powierzchnia sięgnie 1,5 tys. mkw. W pobliżu nowo powstającej pętli autobusowej powstanie także osobny czteropiętrowy garaż na 480 aut.

Ostatnim etapem rozbudowy Targów Kielce w 2013 roku będzie budowa terminalu wejściowego od strony zachodniej, czyli od strony wielopoziomowego parkingu. – Taki system rejestracji gości na wystawy działa już od dwóch lat przy obecnym głównym wejściu i sprawdza się doskonale. Dzięki temu czas sprzedaży biletów trwa trzy razy krócej – mówi Andrzej Mochoń, prezes Targów Kielce.

Do nowego terminalu prowadzić będą nowe drogi. W związku z budową obwodnicy dwupasmowy wjazd główny do Targów Kielce odbywać się będzie bezpośrednio z Warszawy, Krakowa i Łodzi. – W planach mamy również budowę hotelu i obecnie jesteśmy na etapie poszukiwań współinwestora – dodaje prezes Mochoń.

Nowy projekt szykowany jest także w Krakowie, jednak obecnie jest na etapie zdobywania potrzebnych zezwoleń administracyjnych. Eksperci branżowi są zgodni, że w miarę poprawy infrastruktury kolejowej czy drogowej znaczenie targów w Polsce będzie dalej rosło. Można się też spodziewać kolejnych, dużych projektów inwestycyjnych.

Firmy nie tylko międzynarodowe, ale także z rodzimym kapitałem, coraz bardziej doceniają znaczenie tej formy promocji i będą szukać sposobu dotarcia z ofertą do jak największej liczby odbiorców.

Masz pytanie, wyślij e-mail do autora p.mazurkiewicz@rp.pl

Opinia: Grażyna Grabowska, prezes zarządu Targów w Krakowie

Stawiamy na nieustanny dynamiczny rozwój naszej firmy. W końcu bycie na podium polskiego rynku targowego zobowiązuje. Notujemy stały wzrost liczby zwiedzających. W tym roku przekroczyliśmy granicę 100 tys. gości.

Co więcej, stale uzupełniamy naszą ofertę, organizując nowe imprezy targowe, takie jak KOMPOZYT-EXPO czy Targi Książki dla Dzieci. Ale przede wszystkim staramy się o nowy obiekt. Będzie to 10 tys. metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej, pojemny parking, znakomita lokalizacja i nowoczesny wygląd hali – tak w skrócie można opisać Kraków EXPO. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowy obiekt powstanie w 2013 r.

—not. pm

Z badań przeprowadzonych przez Stowarzyszenie Niemieckiego Przemysłu Targowego AUMA wynika, że wzrost budżetu na uczestnictwo w targach planuje jedna trzecia przedsiębiorstw, których obroty przekraczają 50 milionów euro i jedna czwarta mniejszych przedsiębiorstw.

Dodatkowo zwiększenie budżetów marketingowych na udział w targach deklaruje co trzecia firma prezentująca na targach dobra inwestycyjne oraz co czwarta z sektora dóbr konsumpcyjnych.

Pozostało 92% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca