Reklama

Czy Volt przyjmie się na rynku?

Najpóźniej do czerwca General Motors będzie wiedział, czy jego elektryczny Volt odniósł sukces na rynku — stwierdził Stephen Girsky z kierownictwa koncernu

Publikacja: 12.01.2012 09:52

- Najpóźniej do czerwca będziemy wiedzieć, czy ten samochód stoi na nogach czy nie. Jesteśmy przygotowani na tak — powiedział szef planowania produktów w GM na imprezie pisma „Automotive News" z okazji salonu w Detroit.

Od premiery handlowej ponad rok temu koncern sprzedał 8 tys. tych aut, a planował 10 tys. Główną przyczyną gorszego wyniku były kłopoty z dostawami, co ograniczyło możliwość dostarczenia gotowych aut do salonów i ich sprzedaży — wyjaśnił Girsky.

Mimo mniejszej liczby Volt przyniósł producentowi wymierne korzyści, bo pomógł przyciągnąć nowych klientów i poprawić jego notowania. Był to pierwszy pojazd elektryczny z systemem ładowania z sieci plug-in na rynku amerykańskim.

- Volt przyciąga do GM bardzo dużo bogatych klientów, więcej dotychczasowych sympatyków BMW niż luksusowej marki Cadillac — podkreślił Girsky.

Gdyby sprzedaż elektrycznego auta nie rozkręciła się, to koncern ma kilka innych ekologicznych modeli do zaoferowania — o napędzie tradycyjnym benzynowym, na gaz ziemny, na olej napędowy i wersje hybrydowe. — Chcemy dysponować szeroką gamą wyrobów. Ludzie uważają nas za producenta trucków, ale to zmieniło się w 2011 r. i będą dalsze zmiany — zapowiedział.

Reklama
Reklama

Koncern sprzedał w ubiegłym roku na świecie ponad milion aut kompaktowych Cruz, a na salonie pokazał kilka prototypów małych pojazdów, bo zdaniem Girsky'ego będą one coraz atrakcyjniejsze ze względu na ekologię i ekonomię.

- Najpóźniej do czerwca będziemy wiedzieć, czy ten samochód stoi na nogach czy nie. Jesteśmy przygotowani na tak — powiedział szef planowania produktów w GM na imprezie pisma „Automotive News" z okazji salonu w Detroit.

Od premiery handlowej ponad rok temu koncern sprzedał 8 tys. tych aut, a planował 10 tys. Główną przyczyną gorszego wyniku były kłopoty z dostawami, co ograniczyło możliwość dostarczenia gotowych aut do salonów i ich sprzedaży — wyjaśnił Girsky.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama