Czy Volt przyjmie się na rynku?

Najpóźniej do czerwca General Motors będzie wiedział, czy jego elektryczny Volt odniósł sukces na rynku — stwierdził Stephen Girsky z kierownictwa koncernu

Publikacja: 12.01.2012 09:52

- Najpóźniej do czerwca będziemy wiedzieć, czy ten samochód stoi na nogach czy nie. Jesteśmy przygotowani na tak — powiedział szef planowania produktów w GM na imprezie pisma „Automotive News" z okazji salonu w Detroit.

Od premiery handlowej ponad rok temu koncern sprzedał 8 tys. tych aut, a planował 10 tys. Główną przyczyną gorszego wyniku były kłopoty z dostawami, co ograniczyło możliwość dostarczenia gotowych aut do salonów i ich sprzedaży — wyjaśnił Girsky.

Mimo mniejszej liczby Volt przyniósł producentowi wymierne korzyści, bo pomógł przyciągnąć nowych klientów i poprawić jego notowania. Był to pierwszy pojazd elektryczny z systemem ładowania z sieci plug-in na rynku amerykańskim.

- Volt przyciąga do GM bardzo dużo bogatych klientów, więcej dotychczasowych sympatyków BMW niż luksusowej marki Cadillac — podkreślił Girsky.

Gdyby sprzedaż elektrycznego auta nie rozkręciła się, to koncern ma kilka innych ekologicznych modeli do zaoferowania — o napędzie tradycyjnym benzynowym, na gaz ziemny, na olej napędowy i wersje hybrydowe. — Chcemy dysponować szeroką gamą wyrobów. Ludzie uważają nas za producenta trucków, ale to zmieniło się w 2011 r. i będą dalsze zmiany — zapowiedział.

Koncern sprzedał w ubiegłym roku na świecie ponad milion aut kompaktowych Cruz, a na salonie pokazał kilka prototypów małych pojazdów, bo zdaniem Girsky'ego będą one coraz atrakcyjniejsze ze względu na ekologię i ekonomię.

Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Biznes
Ogromna inwestycja Microsoftu w Europie. Koncern składa obietnicę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne