Reklama

7,8 proc, wzrost ruchu lotniczego w 2011 roku

O po­nad 1,6 mln wzro­sła licz­ba pa­sa­że­rów na pol­skich lot­ni­skach w 2011 r. Por­ty od­pra­wi­ły łącz­nie ok. 21,6 mln osób – wy­ni­ka z da­nych ze­bra­nych przez „Rz"

Publikacja: 13.01.2012 02:09

7,8 proc, wzrost ruchu lotniczego w 2011 roku

Foto: Fotorzepa, Ryszard Waniek Rys Ryszard Waniek

Naj­więk­szym, bo 10-proc., wzro­stem mo­że się po­chwa­lić gdań­skie lot­ni­sko. Port w 2011 r. ob­słu­żył pra­wie 2,5 mln po­dróż­nych. – W mi­nio­nym ro­ku uru­cho­mio­no bar­dzo du­żą licz­bę no­wych po­łą­czeń, za­rów­no mię­dzy­na­ro­do­wych, jak i kra­jo­wych. Ko­lej­ne ma­ją ru­szyć w tym ro­ku – mó­wi To­masz Klo­skow­ski, pre­zes gdań­skie­go lot­ni­ska. In­we­sty­cje w Gdań­sku w 2011 r. wy­nio­sły 108 mln zł.

Ruch na rze­szow­skim lot­ni­sku wzrósł o po­nad 8 proc. do 491 tys. osób. Trze­cim pod wzglę­dem licz­by no­wych klien­tów jest war­szaw­skie lot­ni­sko, gdzie ruch wzrósł w ze­szłym ro­ku o 7,2 proc. Port od­pra­wił 9,3 mln po­dróż­nych. – To dru­gi wy­nik w hi­sto­rii i nie­wie­le za­bra­kło do po­bi­cia re­kor­du z 2008 r. – mó­wi Mi­chał Ma­rzec, dy­rek­tor lot­ni­ska im. Cho­pi­na. W ze­szłym ro­ku ruch mię­dzy­na­ro­do­wy na tra­sach do i z War­sza­wy wzrósł o 6,1 proc.

Za to kra­kow­ski port po­bił wszel­kie re­kor­dy. Z tras lo­kal­nych sko­rzy­sta­ło 1,07 mln osób, o 17 proc. wię­cej niż w ro­ku 2010. Lot­ni­sko w Kra­ko­wie z po­nad 3 mln klien­tów w ro­ku ubie­głym jest dru­gim pol­skim naj­więk­szym por­tem lot­ni­czym. Ruch lot­ni­czy w cią­gu ostat­nich 12 mie­się­cy wzrósł o 5 proc. Port ma po­łą­cze­nia z 47 por­ta­mi w 18 kra­jach i 14 kie­run­ków czar­te­ro­wych.

o 7,8 proc. wzrósł ruch na po­lskich lot­ni­skach w 2011 r. W tym samym czasie w Eu­ro­pie o 3,3 proc.

Pra­wie 6-proc. wzro­stem licz­by klien­tów mo­że po­chwa­lić się lot­ni­sko Py­rzo­wi­ce pod Ka­to­wi­ca­mi. Po raz pierw­szy w hi­sto­rii port od­pra­wił po­nad 2,5 mln pa­sa­że­rów. Pro­gno­zy na rok 2012 prze­wi­du­ją od­pra­wie­nie w Ka­to­wi­cach 2,7 mln po­dróż­nych – głów­nie dzię­ki roz­sze­rze­niu siat­ki po­łą­czeń re­gu­lar­nych do 32 z 27, a licz­by kie­run­ków czar­te­ro­wych do 43 z 36. Od mar­ca z Py­rzo­wic za­cznie ope­ro­wać no­wy prze­woź­nik, li­nia SAS z po­łą­cze­niem do Ko­pen­ha­gi.

Reklama
Reklama

Lot­ni­ska w Byd­gosz­czy i we Wro­cła­wiu w 2011 ro­ku zdo­by­ły za­le­d­wie 0,5 proc. i 0,2 proc. no­wych po­dróż­nych. Ob­słu­ży­ły 279 tys. i 1,66 mln osób. Pro­gno­za na rok 2012 dla Wro­cła­wia – dzię­ki otwar­ciu no­we­go ter­mi­na­lu, uru­cho­mie­niu ba­zy li­nii Ry­ana­ir i Eu­ro 2012 – są lep­sze. W mar­cu 2012 ro­ku Ry­ana­ir uru­cho­mi siedem no­wych po­łą­czeń. – Przy­szły rok po­wi­nien nam dać nam na­wet 300 tys. no­wych pa­sa­że­rów – mówi Ja­ro­sław Sztuc­ki, dy­rek­tor ds. mar­ke­tin­gu i sprze­da­ży lot­ni­ska we Wro­cła­wiu.

Je­dy­nym por­tem, któ­ry rok do ro­ku stra­cił klien­tów, jest Łódź. Od­pra­wił 389 tys. osób, o 1 proc. mniej niż w ro­ku 2010. Po­wo­dem był m.in. gwał­tow­ny wzrost klien­tów we wrze­śniu 2010 r., kie­dy do Ło­dzi tra­fia­ły sa­mo­lo­ty prze­kie­ro­wa­ne na czas re­mon­tu z War­sza­wy.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama