Sprzedaż w USA rosła w lutym mimo drożejących paliw

Polepszające się perspektywy gospodarcze w USA spowodowały, że sprzedaż nowych samochodów rośnie pomimo drożejących paliw

Publikacja: 02.03.2012 16:02

Rynek zwierzył się łącznie o 15,7 proc. do 15,1 mln sztuk rocznie; wzrost był największy  od lutego 2008 r., a liczba sprzedanych pojazdów najwyższa od 4 lat.Luty był drugim kolejnym miesiącem, który okazał się lepszy od najbardziej optymistycznych prognoz. Analitycy są zdania, że dzięki rosnącemu zaufaniu konsumentów do gospodarki i jej stałej poprawie.

- Przez większość ubiegłego roku sektor motoryzacji był jasnym punktem na ogólnym tle gospodarki i sądzimy, że tak będzie nadal – stwierdził na konferencji prasowej szef pionu sprzedaży GM w USA, Don Johnson. – Na podstawie tego, co obserwujemy, jeśli idzie o  poprawę popytu i prężność gospodarki, nie wierzymy, by krótkotrwałe fluktuacje cen paliw zahamowały tegoroczny wzrost sektora – dodał.

Korzyści z inwestycji

Wielka trójka z Detroit czerpie teraz korzyści z dużych inwestycji w produkcję małych pojazdów i w usprawnienie silników pod względem zużycia paliwa, po latach ustępowania pola azjatyckim rywalom, Toyocie i Hondzie.  Producenci wprowadzają na rynek kolejne nowości wraz z wychodzeniem gospodarki z głębokiej zapaści.

Rosnący popyt i konieczność wymiany starych pojazdów, których średni wiek wynosi rekordowe 11 lat, powinny także przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – ocenia ekonomistka Forda, Jenny Lin. – Oczywiście jeśli ceny paliw będą rosnąć nadal tak samo, to ludzie zrezygnują z pewnych niekoniecznych wydatków. Ale gospodarka  poprawia się,  a ludzie potrzebują nowych samochodów do dojazdu do pracy, więc sadzę, że to zrównoważy ujemne skutki drogiego paliwa – dodała na konferencji prasowej.

Chrysler najlepiej

Tym razem znowu Chrysler wypadł najlepiej: jego łączna sprzedaż wzrosła o 40 proc.,  samochodów osobowych skoczyła o 126 proc. do 133 521, furgonetek o 20 proc. Dwunasty kolejny miesiąc był lepszy od rywali dzięki dużej ofercie pojazdów o oszczędnym spalaniu. – Kilka lat temu ceny paliw były dużą przeszkodą dla naszej łącznej sprzedaży, a dziś nie są już takim problemem -  stwierdzi szef pionu sprzedaży w  USA, Reid Bigland.

Ford zwiększył sprzedaż w USA o 14 proc. do 179 119 sztuk i planuje zwiększenie produkcji w II kwartale o 3 proc. do 730 tys. sztuk.

General Motors, największy na świecie pod względem sprzedaży, zanotował skromną poprawę o 1,1 proc. do 209 306 szt., ale w ubiegłym roku w lutym miał bardzo dobry wynik.

Toyota sprzedała 159 423 (+12 proc.). Jak wyjaśnił jej szef sprzedaży, Bob Carter, główną troską konsumentów jest oszczędność paliwa, wiec korzystają  z oferty Toyoty, proponującej najbardziej oszczędne pojazdy w  całej branży.

Honda zwiększyła sprzedaż o 12 proc. do 110 157, Nissan o 16 proc. do 106 731, Hyundai o 18 proc. do 51 151, a Kia o 37 proc. do 47 038 pojazdów.

Rynek zwierzył się łącznie o 15,7 proc. do 15,1 mln sztuk rocznie; wzrost był największy  od lutego 2008 r., a liczba sprzedanych pojazdów najwyższa od 4 lat.Luty był drugim kolejnym miesiącem, który okazał się lepszy od najbardziej optymistycznych prognoz. Analitycy są zdania, że dzięki rosnącemu zaufaniu konsumentów do gospodarki i jej stałej poprawie.

- Przez większość ubiegłego roku sektor motoryzacji był jasnym punktem na ogólnym tle gospodarki i sądzimy, że tak będzie nadal – stwierdził na konferencji prasowej szef pionu sprzedaży GM w USA, Don Johnson. – Na podstawie tego, co obserwujemy, jeśli idzie o  poprawę popytu i prężność gospodarki, nie wierzymy, by krótkotrwałe fluktuacje cen paliw zahamowały tegoroczny wzrost sektora – dodał.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki