Sprzedaż w USA rosła w lutym mimo drożejących paliw

Polepszające się perspektywy gospodarcze w USA spowodowały, że sprzedaż nowych samochodów rośnie pomimo drożejących paliw

Publikacja: 02.03.2012 16:02

Rynek zwierzył się łącznie o 15,7 proc. do 15,1 mln sztuk rocznie; wzrost był największy  od lutego 2008 r., a liczba sprzedanych pojazdów najwyższa od 4 lat.Luty był drugim kolejnym miesiącem, który okazał się lepszy od najbardziej optymistycznych prognoz. Analitycy są zdania, że dzięki rosnącemu zaufaniu konsumentów do gospodarki i jej stałej poprawie.

- Przez większość ubiegłego roku sektor motoryzacji był jasnym punktem na ogólnym tle gospodarki i sądzimy, że tak będzie nadal – stwierdził na konferencji prasowej szef pionu sprzedaży GM w USA, Don Johnson. – Na podstawie tego, co obserwujemy, jeśli idzie o  poprawę popytu i prężność gospodarki, nie wierzymy, by krótkotrwałe fluktuacje cen paliw zahamowały tegoroczny wzrost sektora – dodał.

Korzyści z inwestycji

Wielka trójka z Detroit czerpie teraz korzyści z dużych inwestycji w produkcję małych pojazdów i w usprawnienie silników pod względem zużycia paliwa, po latach ustępowania pola azjatyckim rywalom, Toyocie i Hondzie.  Producenci wprowadzają na rynek kolejne nowości wraz z wychodzeniem gospodarki z głębokiej zapaści.

Rosnący popyt i konieczność wymiany starych pojazdów, których średni wiek wynosi rekordowe 11 lat, powinny także przyczynić się do zwiększenia sprzedaży – ocenia ekonomistka Forda, Jenny Lin. – Oczywiście jeśli ceny paliw będą rosnąć nadal tak samo, to ludzie zrezygnują z pewnych niekoniecznych wydatków. Ale gospodarka  poprawia się,  a ludzie potrzebują nowych samochodów do dojazdu do pracy, więc sadzę, że to zrównoważy ujemne skutki drogiego paliwa – dodała na konferencji prasowej.

Chrysler najlepiej

Tym razem znowu Chrysler wypadł najlepiej: jego łączna sprzedaż wzrosła o 40 proc.,  samochodów osobowych skoczyła o 126 proc. do 133 521, furgonetek o 20 proc. Dwunasty kolejny miesiąc był lepszy od rywali dzięki dużej ofercie pojazdów o oszczędnym spalaniu. – Kilka lat temu ceny paliw były dużą przeszkodą dla naszej łącznej sprzedaży, a dziś nie są już takim problemem -  stwierdzi szef pionu sprzedaży w  USA, Reid Bigland.

Ford zwiększył sprzedaż w USA o 14 proc. do 179 119 sztuk i planuje zwiększenie produkcji w II kwartale o 3 proc. do 730 tys. sztuk.

General Motors, największy na świecie pod względem sprzedaży, zanotował skromną poprawę o 1,1 proc. do 209 306 szt., ale w ubiegłym roku w lutym miał bardzo dobry wynik.

Toyota sprzedała 159 423 (+12 proc.). Jak wyjaśnił jej szef sprzedaży, Bob Carter, główną troską konsumentów jest oszczędność paliwa, wiec korzystają  z oferty Toyoty, proponującej najbardziej oszczędne pojazdy w  całej branży.

Honda zwiększyła sprzedaż o 12 proc. do 110 157, Nissan o 16 proc. do 106 731, Hyundai o 18 proc. do 51 151, a Kia o 37 proc. do 47 038 pojazdów.

Rynek zwierzył się łącznie o 15,7 proc. do 15,1 mln sztuk rocznie; wzrost był największy  od lutego 2008 r., a liczba sprzedanych pojazdów najwyższa od 4 lat.Luty był drugim kolejnym miesiącem, który okazał się lepszy od najbardziej optymistycznych prognoz. Analitycy są zdania, że dzięki rosnącemu zaufaniu konsumentów do gospodarki i jej stałej poprawie.

- Przez większość ubiegłego roku sektor motoryzacji był jasnym punktem na ogólnym tle gospodarki i sądzimy, że tak będzie nadal – stwierdził na konferencji prasowej szef pionu sprzedaży GM w USA, Don Johnson. – Na podstawie tego, co obserwujemy, jeśli idzie o  poprawę popytu i prężność gospodarki, nie wierzymy, by krótkotrwałe fluktuacje cen paliw zahamowały tegoroczny wzrost sektora – dodał.

Biznes
Amerykanie bez TikToka. Apple i Google usuwają aplikację ze swoich sklepów
Biznes
Przenieśli produkcję z Polski do Niemiec i Rumunii. Grupowe zwolnienia na Pomorzu
Biznes
Państwowa agencja chce przejąć dawną spółkę Marka Falenty
Biznes
Totalizator Sportowy ma nowego prezesa. Została nim była podsekretarz stanu w MSZ
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Biznes
Polski potentat meblarski rozważa przejęcia za granicą. Kto jest na celowniku?
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego