Dotychczas o unijne dotacje z programu „Innowacyjna gospodarka" na nowe przedsięwzięcia internetowe polegające na świadczeniu co najmniej jednej e-usługi (np. odpłatnej dystrybucji audiobooków) mogli się ubiegać jedynie przedsiębiorcy prowadzący firmę krócej niż rok. Teraz okres ten wydłużono do dwóch lat.
O tej zmianie „Rz" informowała już w styczniu. Jednak dopiero teraz wchodzi ona w życie, gdyż wymagała nowelizacji jednego z rozporządzeń ministra rozwoju regionalnego. Już je opublikowano.
Trzy konkursy
– Oznacza to, że w kolejnych konkursach ogłaszanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości będą obowiązywały nowe zasady udzielania dofinansowania. Wsparciem będziemy też mogli objąć firmy, którym nie upłynęły dwa lata od daty rejestracji we właściwym rejestrze przedsiębiorstw – mówi „Rz" Patrycja Zielińska, wiceprezes PARP.
W tym roku PARP zaplanowała trzy konkursy o e-dotacje. Ich łączny budżet to 431,7 mln zł. Pierwszy nabór wniosków z pulą 134,5 mln zł już trwa (od 26 marca do 20 kwietnia), ale na starych zasadach.
– Otwarcie furtki dla starszych firm to dobra zmiana. Z dotacji będą mogli skorzystać przedsiębiorcy, którzy już okrzepli na rynku, a ich projekty mają szanse powodzenia w dłuższym czasie – mówi „Rz" Waldemar Sługocki, poseł PO, wcześniej wiceminister rozwoju regionalnego. – Nie chodzi przecież o to, aby wspierać firmy „sezonowe", ale te, które pozostaną na rynku długo po okresie dotowania i tzw. obligatoryjnej trwałości projektu – dodaje.