- Powyżej 50 tys. km przebiegu mogą wystąpić problemy z systemem paliwowym - pisze koncern AwtoWAZ.
Chodzi o model Lada Kalina (70 tys. sztuk) i Lada Granta (24 tys.). Do warsztatów trafią auta wyprodukowane między październikiem 2011 a marcem 2012.
- Także przy niektórych partiach modeli Lada Granta zostaną wykonane dodatkowe prace sprawdzające; a jeżeli zajdzie taka konieczność - dokonane dodatkowe naprawy szeregu usterek, które pojawią się w czasie eksploatacji - pisze tajemniczo AwtoWAZ.
Koncern deklaruje, że wszystkie przeglądy i naprawy zostaną dokonane na jego koszt. To nie pierwsza taka sytuacja. W styczniu do warsztatów trafiło 10,5 tys. modeli kalina, Priora, Samara i 4x4. Powodem były wadliwe podkładki sprężynowe w silnikach. W 2011 r z kolei pojawiły się problemy z hamulcami u spółki GM-AwtoWAZ i znów trzeba było wezwać na przegląd tysiące samochodów.
Jak przypomina agencja Nowosti, AwtoWAZ to jeden z największy producentów aut we Wschodniej Europie. Rocznie produkuje ponad 800 tys. aut z czego prawie 600 tys. to modele Lada.