Najnowszy Fiat 500 jest z Serbii

Z rozmachem, jakby kryzysu nie było, Fiat przedstawił w Turynie najnowszy model koncernu - 500L, wydłużoną i rozbudowaną, bardziej muskularną wersję auta produkowanego w Tychach

Publikacja: 05.07.2012 12:02

Najnowszy Fiat 500 jest z Serbii

Foto: materiały prasowe

W ten sposób Włosi chcą powalczyć o segment rynku, w którym dotychczas panował Mini ze swoimi modelami countryman i clubman. Zresztą 500L   mocno przypomina Mini  z wyglądu.Najnowszy Fiat, to z pewnością auto rodzinne, z tyłu spokojnie mieszczą się trzy osoby, a 400 litrowy bagażnik pozwala załadować duże zakupy, bądź też - jak zapewnia Fiat w materiałach promocyjnych 5 podręcznych bagaży. Inna opcja, ze złożonymi siedzeniami  funkcja (Fold&Tumble) wytrzymuje tzw „test IKEI", czyli pozwala przewieźć 2,4 paczkę z szafą, bądź potężną lodówkę i nadal jest jeszcze miejsce na pasażera,któremu   naprawdę będzie całkiem wygodnie. Auto z długością 4,15  metra mieści się w europejskiej średniej sprzedawanych aut.

Najciekawsze jest jednak wnętrze 500L. A tutaj Fiat stał się   prawdziwym mistrzem  w wymyślaniu najróżniejszych gadżetów . Jeśli złożymy   fotel pasażera z przodu, mamy wygodny stolik na którym mieści się duży laptop, niezliczona jest liczba schowków. Multimedialny system audio z dużym  monitorem - jak w  tablecie,  pozwala na nieskończone możliwości  wykorzystania. Auto jest tak  wyciszone,że muzyki słucha się z prawdziwą przyjemnością. I rzeczywiście jedną z opcji wyposażenia jest ekspres do kawy włoskiej firmy Lavazza, który bez problemu można zamontować Na smarftonie z odpowiednią aplikacją można także  kontrolować np zużycie paliwa. Bo silniki   - 105-konny Twinair o pojemności 0,9 litra  i  turbodiesel (85-konny MultiJet II - 1,3 litra pochodzące z zakładów Powertrain w Bielsku.  95-konny benzynowy  silnik   pochodzi  z Włoch.

Fiat 500L  oferowane w czterech wersjach -  Pop, Pop Star,Easy oraz Lounge produkowane jest w jednej fabryce - w serbskich Kragujevacu, gdzie Fiat zainwestował  miliard euro. Od września będzie  sprzedawane we Włoszech i Francji, od października w pozostałych krajach Europy, ale również i na świecie, np jest  planowane również na rynek amerykański. Cena podstawowa  z rynku włoskiego, to 15,550  tys. euro. Polska premiera prasowa planowana jest na połowę października.Wtedy także Fiat poda cenę .Nie musi ona stanowić prostego przeliczenia z euro na złote,ponieważ Fiat zawsze ją dostosowuje do odpowiedniego segmentu rynku w danym kraju.

Fiat proponuje 500L w jedenastu kolorach, można  też wybrać  wersję z dachem w innym kolorze, zaś wnętrze  Włosi proponują w czterech wersjach.

Na  europejskiej premierze 500L nie pojawił się  prezes Fiata,Sergio Marchionne, który dzień wcześniej dziennikarzom włoskim zapowiedział zamknięcie jednej z włoskich fabryk,jeśli   sytuacja na rynku europejskim nie ulegnie poprawie w ciągu najbliższych 2-3 lat. Na razie zapewnił,że fabryki w tym kraju będą produkowały auta  w większej mierze na rynek europejski, ale do tego  potrzebuje spokoju- podkreślił nawiązując do napięć z organizacjami pracowniczymi w fabrykach na  południu kraju.

Fiat 500L ma być sprzedawany w 100 krajach.

W ten sposób Włosi chcą powalczyć o segment rynku, w którym dotychczas panował Mini ze swoimi modelami countryman i clubman. Zresztą 500L   mocno przypomina Mini  z wyglądu.Najnowszy Fiat, to z pewnością auto rodzinne, z tyłu spokojnie mieszczą się trzy osoby, a 400 litrowy bagażnik pozwala załadować duże zakupy, bądź też - jak zapewnia Fiat w materiałach promocyjnych 5 podręcznych bagaży. Inna opcja, ze złożonymi siedzeniami  funkcja (Fold&Tumble) wytrzymuje tzw „test IKEI", czyli pozwala przewieźć 2,4 paczkę z szafą, bądź potężną lodówkę i nadal jest jeszcze miejsce na pasażera,któremu   naprawdę będzie całkiem wygodnie. Auto z długością 4,15  metra mieści się w europejskiej średniej sprzedawanych aut.

Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem