W miesiącach kwiecień-czerwiec Hyundai wypracował zysk 2,55 bln wonów (2,22 mld dolarów) wobec 2,3 bln rok wcześniej. Obroty zwiększyły się o 9,2 proc. do 21,94 bln, a zysk operacyjny o 18 proc. do 2,5 bln wonów.
W I półroczu grupa sprzedała 2,18 mln pojazdów, o 11,5 proc,. więcej niż przed rokiem, 51 proc. rocznego planu 4,29 mln sztuk. Rynek krajowy zmalał o 4,6 proc. do 327 963 sztuk, ale sprzedaż na świecie wzrosła o 14,9 proc. do 1,85 mln. W Europie nastąpił skok o 18 proc. dzięki nowym modelom: sedanowi i40 i SUV iX35.
Koreańczycy skorzystali ponadto na kursach walutowych (słabym wonie), wyższych cenach wyrobów gotowych i tańszej stali.
Hyundai poprawiał nieprzerwanie zysk netto od II kwartału 2009, bo firma prowadzona przez Czung Mong-ku z rodziny jej założycieli wyprzedziła rywali oferując atrakcyjne w kształcie auta o przystępnej cenie, w czym pomógł też słabszy won do dolara.
Na większą konkurencyjność samochodów z Korei, Huyndaia i związanej z nim firmą Kia, miało również wpływ porozumienie Unii z Koreą o wolnym handlu.