Nowe połączenia Eurolotu

Eurolot, jeszcze do niedawna linia dowożącą z mniejszych portów pasażerów dla Lotu, zwiększa liczbę rejsów wykonywanych na własny rachunek

Publikacja: 06.09.2012 11:20

Nowe połączenia Eurolotu

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki RB Roman Bosiacki

Do końca września we flocie Eurolotu będzie już 8 Bombardierów Q400 NextGen.W przyszłym roku uzupełni je dalszych 6, które przylecą w okresie kwiecień-czerwiec - poinformowała linia w komunikacie.

W ubiegłym tygodniu rada nadzorcza zatwierdziła plan powiększenia floty kosztem 180 mln- 190 dolarów. Wymiana dotychczas eksploatowanych wysłużonych ATR 42 i 72 na turbośmigłowe, większe Q400 umożliwi Eurolotowi realizację własnej strategii, niezbędnej zwłaszcza po decyzji Lotu o pozbyciu się ok 38 proc udziałów w Eurolocie. — Chcemy wykorzystać wszystkie nasze opcje u Bombardiera - mówił Mariusz Dąbrowski , prezes Eurolotu w rozmowie z „Rz". To oznaczałoby,że linia zamierza dokupić jeszcze kolejnych 6 maszyn, tak aby jej park wynosił łącznie 20 Bombardierów, z których każdy jest w stanie przewieźć 78 pasażerów. To maszyny znacznie wygodniejsze i cichsze od ATR-ów. Pierwszy Bombardier wszedł do siatki Eurolotu w czerwcu 2012.

Eurolot , który nadal wykonuje usługi dowozowe na zlecenie Lotu, w sezonie zimowym zaplanował w siatce więcej, niż dotychczas lotów na własny rachunek. Uruchomi od początku grudnia raz w tygodniu w soboty kierunki „narciarskie" - z Poznania do Werony i Popradu, z Warszawy i Gdańska do Innsbrucka oraz z Krakowa do Werony. W zagranicznej siatce Eurolotu znajdą się również trzy rejsy tygodniowo z Wrocławia do Lwowa oraz z Gdańska do Aarhus,Amsterdamu oraz Bremy. W lecie zostanie przywrócone połączenie do chorwackiego Zadaru. W końcu tego tygodnia w systemie pojawi się również połączenie z Gdańska do Popradu.Rejsy zostaną zawieszone czasowo w listopadzie i pierwszej połowie grudnia,ale mają być przywrócone w okresie Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Po feriach także będzie można latać na tej trasie z Gdańska, tyle że z międzylądowaniem w Warszawie.

Z Krakowa będzie można polecieć Eurolotem do Amsterdamu,Heringsdorfu, Hamburgu,Dubrownika Florencji i Wilna ( w lecie) oraz do Lwowa i Zurychu. Z kolei sezonowe połączenia z Warszawy, to Poprad (zima) ,Heringsdorf,Split oraz Zadar (lato).

Na własny rachunek Eurolot będzie także latał po kraju, na trasach na których nie lata żadna inna linia - z Krakowa do Gdańska,Poznania i Szczecina oraz Wrocławia i z Katowic do Gdańska.

Linia planuje przewiezienie w tym roku ok 150 tysięcy pasażerów.

Do końca września we flocie Eurolotu będzie już 8 Bombardierów Q400 NextGen.W przyszłym roku uzupełni je dalszych 6, które przylecą w okresie kwiecień-czerwiec - poinformowała linia w komunikacie.

W ubiegłym tygodniu rada nadzorcza zatwierdziła plan powiększenia floty kosztem 180 mln- 190 dolarów. Wymiana dotychczas eksploatowanych wysłużonych ATR 42 i 72 na turbośmigłowe, większe Q400 umożliwi Eurolotowi realizację własnej strategii, niezbędnej zwłaszcza po decyzji Lotu o pozbyciu się ok 38 proc udziałów w Eurolocie. — Chcemy wykorzystać wszystkie nasze opcje u Bombardiera - mówił Mariusz Dąbrowski , prezes Eurolotu w rozmowie z „Rz". To oznaczałoby,że linia zamierza dokupić jeszcze kolejnych 6 maszyn, tak aby jej park wynosił łącznie 20 Bombardierów, z których każdy jest w stanie przewieźć 78 pasażerów. To maszyny znacznie wygodniejsze i cichsze od ATR-ów. Pierwszy Bombardier wszedł do siatki Eurolotu w czerwcu 2012.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne