Do końca września we flocie Eurolotu będzie już 8 Bombardierów Q400 NextGen.W przyszłym roku uzupełni je dalszych 6, które przylecą w okresie kwiecień-czerwiec - poinformowała linia w komunikacie.
W ubiegłym tygodniu rada nadzorcza zatwierdziła plan powiększenia floty kosztem 180 mln- 190 dolarów. Wymiana dotychczas eksploatowanych wysłużonych ATR 42 i 72 na turbośmigłowe, większe Q400 umożliwi Eurolotowi realizację własnej strategii, niezbędnej zwłaszcza po decyzji Lotu o pozbyciu się ok 38 proc udziałów w Eurolocie. — Chcemy wykorzystać wszystkie nasze opcje u Bombardiera - mówił Mariusz Dąbrowski , prezes Eurolotu w rozmowie z „Rz". To oznaczałoby,że linia zamierza dokupić jeszcze kolejnych 6 maszyn, tak aby jej park wynosił łącznie 20 Bombardierów, z których każdy jest w stanie przewieźć 78 pasażerów. To maszyny znacznie wygodniejsze i cichsze od ATR-ów. Pierwszy Bombardier wszedł do siatki Eurolotu w czerwcu 2012.
Eurolot , który nadal wykonuje usługi dowozowe na zlecenie Lotu, w sezonie zimowym zaplanował w siatce więcej, niż dotychczas lotów na własny rachunek. Uruchomi od początku grudnia raz w tygodniu w soboty kierunki „narciarskie" - z Poznania do Werony i Popradu, z Warszawy i Gdańska do Innsbrucka oraz z Krakowa do Werony. W zagranicznej siatce Eurolotu znajdą się również trzy rejsy tygodniowo z Wrocławia do Lwowa oraz z Gdańska do Aarhus,Amsterdamu oraz Bremy. W lecie zostanie przywrócone połączenie do chorwackiego Zadaru. W końcu tego tygodnia w systemie pojawi się również połączenie z Gdańska do Popradu.Rejsy zostaną zawieszone czasowo w listopadzie i pierwszej połowie grudnia,ale mają być przywrócone w okresie Bożego Narodzenia i ferii zimowych. Po feriach także będzie można latać na tej trasie z Gdańska, tyle że z międzylądowaniem w Warszawie.
Z Krakowa będzie można polecieć Eurolotem do Amsterdamu,Heringsdorfu, Hamburgu,Dubrownika Florencji i Wilna ( w lecie) oraz do Lwowa i Zurychu. Z kolei sezonowe połączenia z Warszawy, to Poprad (zima) ,Heringsdorf,Split oraz Zadar (lato).
Na własny rachunek Eurolot będzie także latał po kraju, na trasach na których nie lata żadna inna linia - z Krakowa do Gdańska,Poznania i Szczecina oraz Wrocławia i z Katowic do Gdańska.