W pierwszej połowie tego roku browary sprzedały ponad 19 mln hl piwa, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Szczególnie udany był maj, sprzedaż piwa zwiększyła się wówczas rok do roku o 19 proc.
- Branży sprzyjała wówczas dobra pogoda oraz fakt, że dystrybutorzy zapełniali magazyny przygotowując się do Euro – mówi Robert Priday, prezes Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego „Browary Polskie" i szef Kompanii Piwowarskiej, lidera branży.
Sam czerwiec, w którym odbyły się mistrzostwa piłkarskie, rozczarował browary. Sprzedały wówczas o 1,8 proc. proc. więcej piwa niż przed rokiem.
Według różnych szacunków, tylko dzięki rozgrywkom, sprzedaż piwa poszła w górę niewiele, bo o 150 – 300 tys. hl.
O 14,6 proc. więcej piwa niż przed rokiem browary wprowadziły na rynek w lipcu. Trudno mówić jednak w tym wypadku o rekordowej sprzedaży, bo lipiec 2011 r. był bardzo słaby dla branży.