Reklama

Miliardy na prezenty

W tym roku Polacy na świąteczne podarunki dla najbliższych wydadzą 7,3 mld zł. Niemal 1 mld zł w sklepach internetowych

Publikacja: 06.12.2012 15:02

Miliardy na prezenty

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla Allegro wynika, że w tym roku 77 proc. Polaków chce kupić prezenty. To nieco mniej niż rok temu, kiedy podobnie odpowiedziało 79 proc. ankietowanych, a w 2007 r. było ich 87 proc.

Prezenty kupią przede wszystkim osoby w wieku 20-49 lat, z wykształceniem średnim

i wyższym, mieszkańcy największych miast, korzystający z Internetu oraz gospodarstwa domowe z dziećmi. Zdecydowanie rzadziej obdarują najbliższych osoby powyżej 60 roku życia, z wykształceniem podstawowym, mieszkańcy wsi.

- Na święta Bożego Narodzenia wydajemy coraz więcej. Podobne przedświąteczne zachowania i tendencje zauważamy również wśród użytkowników serwisu Allegro - w grudniu na naszej platformie w ciągu każdej minuty wystawianych jest średnio 600 ofert, a niektóre kategorie produktów notują ponad 100 proc. wzrosty obrotów – mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzający serwisu Allegro.pl.

Na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy w tym roku łącznie 7,3 mld zł. Polacy deklarujący zakup upominków dla najbliższych przeznaczą na nie średnio 341 zł, o 15 zł więcej niż w 2011 r. Kupujący prezenty w Internecie wydadzą na nie średnio 245 zł. Tegoroczne prezenty kupimy przede wszystkim w hiper- i supermarketach (46 proc.) oraz

Reklama
Reklama

w wielkich centrach handlowych (30 proc.). Prezentowym hitem będą kosmetyki, które kupi 40 proc. Polaków oraz słodycze, wskazane przez 39 proc. Co trzeci z nas kupi zabawki, a co czwarty odzież i obuwie. Pierwszą piątkę najpopularniejszych prezentów zamykają książki, które podarować najbliższym planuje 18 proc.

Dodatkowo aż 39 proc. Polaków przyznało, że zdarza się im otrzymywać nietrafione prezenty. Co wtedy robimy? 75 proc. Polaków mimo wszystko nietrafiony prezent zostawia,  a co piaty oddaje innym. Tylko 4 proc. badanych decyduje się na ich sprzedaż.

Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji: Święta to handlowe żniwa

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama