Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska dla Allegro wynika, że w tym roku 77 proc. Polaków chce kupić prezenty. To nieco mniej niż rok temu, kiedy podobnie odpowiedziało 79 proc. ankietowanych, a w 2007 r. było ich 87 proc.
Prezenty kupią przede wszystkim osoby w wieku 20-49 lat, z wykształceniem średnim
i wyższym, mieszkańcy największych miast, korzystający z Internetu oraz gospodarstwa domowe z dziećmi. Zdecydowanie rzadziej obdarują najbliższych osoby powyżej 60 roku życia, z wykształceniem podstawowym, mieszkańcy wsi.
- Na święta Bożego Narodzenia wydajemy coraz więcej. Podobne przedświąteczne zachowania i tendencje zauważamy również wśród użytkowników serwisu Allegro - w grudniu na naszej platformie w ciągu każdej minuty wystawianych jest średnio 600 ofert, a niektóre kategorie produktów notują ponad 100 proc. wzrosty obrotów – mówi Katarzyna Kuśnierska, dyrektor zarządzający serwisu Allegro.pl.
Na zakup prezentów świątecznych dla najbliższych przeznaczymy w tym roku łącznie 7,3 mld zł. Polacy deklarujący zakup upominków dla najbliższych przeznaczą na nie średnio 341 zł, o 15 zł więcej niż w 2011 r. Kupujący prezenty w Internecie wydadzą na nie średnio 245 zł. Tegoroczne prezenty kupimy przede wszystkim w hiper- i supermarketach (46 proc.) oraz