Naukowcy japońscy poddadzą baterię skanowaniu w poszukiwaniu powodów, które doprowadziły do jej nadtopienia, wywołując  światowe uziemienie wszystkich B787 - wyjaśnił minister transportu Akihiro Ota.

- We wtorek i środę będą wykonywać tomografię komputerową. Postępowanie  wyjaśniające przyczyny problemu będzie prowadzone ze względów bezpieczeństwa w koordynacji z amerykańskimi urzędami NTSB i FAA - dodał minister.

Eksperci japońscy i amerykańscy odwiedzili wcześniej producenta baterii, firmę GS Yuasa w Kioto, ale podkreślili, że ich wizyta nie oznacza,  iż ten producent zawinił. Firma mająca kontrakt na dostawy baterii do międzynarodowej stacji kosmicznej ISS jest jednym z wielu dostawców w skomplikowanym  łańcuchu kooperantów Boeinga.

Fachowcy z NTSB badają nadal  ładowarkę baterii i związane z nią komponenty.