Choć sezon wyprzedaży ciągle jest w pełni, to jednak tłumów klientów zwłaszcza w centrach handlowych nie widać. Z danych firmy Experian, która poprzez badanie Retail Indeks Polska sprawdza liczbę wizyt klientów w tego typu obiektach widać ciągłe spadki. W tygodniu 14-20 stycznia w ujęciu rocznym było ich o 3,3 proc. mniej, niż w tym samym okresie rok temu. - Z jednej strony centra handlowe kuszą ciepłymi wnętrzami i parkingami bez hałd śniegu. Z drugiej, wizja skrobania szyb i jazdy po lodzie to dobry argument, aby zostać w domu.

Intensywne opady śniegu pojawiły się nieco wcześniej w tym roku. To jest główny powód, dla którego wyniki zeszłoroczne wypadły nieco lepiej - podaje Maciej Kowalczyk z Experian FootFall. Jak dodaje według prognoz pogody przed nami jeszcze dwa tygodnie mrozów. - Będzie chłodniej, a śnieg nie przestanie padać. Ciekawe, jak to wpłynie na wyniki – wyjaśnia.

Oferta centrów handlowych to w większości sklepy z odzieżą czy butami. Akurat te segmenty rynku zmagają się od dawna ze spadkami popytu, a dodatkowo są wymieniane przez konsumentów na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o planowane oszczędności. Dlatego na poprawę wyników nie ma co liczyć, także jeśli chodzi o liczbę wizyt w galeriach handlowych.  Coraz więcej klientów woli zakupy robić w Interencie.