Reklama

Czy Lot Air przejmie Lot

Czy to możliwe, że zarządzanie przewoźnikiem trafi w ręce związków zawodowych? A konkretnie – tej ich części, która założyła spółkę pracowniczą planującą przejęcie firmy?

Publikacja: 30.01.2013 00:12

Wydaje się to nieprawdopodobne. Ale jednak jest możliwe. I to z dwóch powodów.

Po pierwsze: wszystko zależy od tego, jak będzie głosować w najbliższy poniedziałek rada nadzorcza przewoźnika po kolejnym przesłuchaniu kandydatów na prezesa. Trzech z jej ośmiu członków to przedstawiciele związkowców – reprezentujący personel pokładowy Andrzej Rymut i Wojciech Kownas oraz przedstawiciel pilotów Alfred Dudek.

Jeśli więc jeden z kandydatów z krótkiej listy – Paweł Dąbkowski związany z pracowniczą spółką Lot Air – przekona jeszcze któregoś z pozostałych członków rady, ma zapewniony fotel prezesa.

Jak to jest możliwe, by na bardzo krótkiej liście kandydatów na prezesa firmy znalazł się przedstawiciel Lot Air? Zapewne dobrze wypadł w przesłuchaniach i przekonał do swojego programu radę. Ciekawe, jaki program przedstawił. Bo program Lot Air – program konkurencyjnej spółki – przewiduje rozwój linii i to natychmiast, bez cięć. Czyli totalnie pod prąd w stosunku do tego, co – jak przyznają nawet pozostałe związki –  musi zostać w LOT przeprowadzone.

I wreszcie po drugie: gdyby doszło do bankructwa polskiego przewoźnika – a istnieje taka możliwość, jeśli Komisja Europejska nie wyraziłaby zgody na pomoc publiczną i nasza narodowa linia musiałaby zwrócić w szybkim tempie pożyczone 400 mln zł, to spółka pracownicza ma prawo pierwokupu przedsiębiorstwa. Rządowy plan prywatyzacji zakłada, że taka spółka może ubiegać się o leasing pracowniczy bądź też wykupić masę upadłościową.

Reklama
Reklama

Dużo by tego nie było – bo dzisiaj majątek LOT to znak firmowy i ludzie, którzy tam nadal pracują.

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama