– W 2012 roku nasze udziały w sprzedaży polskiego piwa za granicę mogły sięgnąć 37 proc. – mówi Małgorzata Lubelska, dyrektor marketingu Grupy Żywiec.
Szacuje, że mogło to dać firmie pozycję lidera wśród krajowych eksporterów tego alkoholu. Nad tym, aby odzyskać pierwsze miejsce Grupa Żywiec pracowała od 2009 roku. Wówczas jej udziały w eksporcie wynosiły 28 proc. W 2011 roku były już na poziomie 32 proc.
W ubiegłym roku wicelider polskiego rynku piwa sprzedał za granicę ponad 300 tys. hektolitrów piwa, o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Jego trunki docierają dziś na 32 rynki na świecie. Najwięcej sprzedaje ich do Wielkiej Brytanii, Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Kanady. Ale eksportuje także do Irlandii, Holandii, Hiszpanii i Belgii i nie wykluczone, że wkrótce dołączą do tych krajów także rynki Ameryki Południowej.
- W tym roku powinniśmy utrzymać trend wzrostowy w eksporcie – przewiduje Małgorzata Lubelska.
Szklanka od projektanta
Wzrost ma być nie tylko zasługą rozwoju dystrybucji za granicą, ale także zmian wizerunkowych i nowej kampanii promocyjnej piwa Żywiec. Na markę tę przypada dziś niemal 70 proc. eksportu Grupy Żywiec.