Techland swoimi grami podbija zagraniczne rynki. Firma sprzedała już ponad 5 mln kopii gry „Dead Island", co przebiło najśmielsze prognozy. 23 kwietnia w USA i Kanadzie a 26 kwietnia w Europie zadebiutuje kolejna duża produkcja dewelopera „Dead Island:Riptide", która będzie z pewnością kolejnym hitem.
Jednak jak się okazuje wrocławska spółka nie tylko wielkimi produkcjami stoi. Firma właśnie wypuściła na rynek pierwszą w Polsce mobilną grę charytatywną. Przeznaczona na tablety i smartfony aplikacja należy do gatunku tower defence, a jej akcja toczy się we wnętrzu ludzkiego ciała. W pięknym, ręcznie rysowanym świecie gracz odpiera fale zarazków oraz wirusów starających się zainfekować dzieci by zatrzymać je w łóżkach z katarem i gorączką.
Grę stworzono we współpracy z fundacją „Przylądek Nadziei", która wspiera budowę nowej siedziby Kliniki Transplantacji Szpiku, Onkologii i Hematologii Dziecięcej Akademii Medycznej we Wrocławiu. Każdy kto pobierze darmową wersję Trial gry może wspomóc działalność fundacji kupując jej pełną wersję lub wpłacając datek na stronie do której gra odsyła.
Na chwilę obecną aplikacja dostępna jest jedynie na urządzeniach przenośnych firmy Apple, jednak już teraz planowane jest wypuszczenie jej na urządzenia mobilne z systemem Android. Obecnie gra dostępna jest w darmowej wersji demo na AppStorze, jednak każdy zakupić może pełną jej edycję. Aplikacja bazuje bowiem na modelu dystrybucji ,,freemium". Oznacza to, że część gry udostępniona jest graczom za darmo, natomiast do odblokowania pozostałej zawartości potrzebna jest opłata 1,79 euro. Dodatkowo można dokupić „witaminy", które pozwalają na używanie większej ilości „broni". Zysk z gry będzie przekazywany na rzecz małych pacjentów kliniki onkologicznej oraz na budowę i wyposażenie nowej siedziby szpitala – Przylądka Nadziei.
- W związku z ciągle rozwijającym się rynkiem gier mobilnych oraz rosnącym zainteresowaniem usługami cyfrowymi uznaliśmy, że właśnie tego typu aplikacja pozwoli dotrzeć grze do jak największej ilości osób, a tym samym pozwoli zainteresować graczy sytuacją dzieci chorych na nowotwory i zachęcić ich do wsparcia budowy i wyposażenia ,,Przylądka Nadziei" – powiedział Paweł Marchewka , prezes firmy Techland.