Reklama

Rusza kampania promocyjna produktów regionalnych

Startuje kampania promocyjna produktów regionalnych. Będzie kosztować ponad 20 mln zł

Aktualizacja: 20.03.2013 11:55 Publikacja: 20.03.2013 11:04

Program „Trzy znaki smaku" w połowie sfinansuje Unia Europejska. Reszta pochodzi z budżetu krajowego. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, rusza oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

- Restauracje mogą stać się jednym  z najważniejszych miejsc sprzedaży i promocji produktów regionalnych w Polsce – zaznacza Kondraciuk.

Do korzystania z unijnych znaków trzeba także przekonać polskich producentów. Komisja Europejska zarejestrowała już wprawdzie 36 produktów regionalnych z Polski. Daje nam to miejsce w pierwszej dziesiątce krajów UE.

Niestety, do tej pory regionalne specjały z unijnymi znakami nie zdobyły krajowego rynku. Powód? Sama rejestracja w Brukseli nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Aby korzystać ze znaku, trzeba poddać się kontroli i uzyskać świadectwo wydawane przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych lub prywatną jednostkę certyfikującą.

Reklama
Reklama

- Nie wszyscy producenci, którzy mogliby korzystać z unijnych znaków, poddają się certyfikacji – mówi Piotr Kondraciuk. – Brakuje im także wiedzy na temat marketingu i współpracy z handlowcami. Dlatego planujemy cykl spotkań, na których będziemy informować ich o tych kwestiach – dodaje.

W kolejnych dwóch latach trwania kampanii, gdy zwiększy się oferta produktów regionalnych w sklepach, jej autorzy chcą  dotrzeć z akcją informacyjną do konsumentów.

- Planujemy działania w mediach, m.in. prezentowanie produktów regionalnych w programach kulinarnych – zapowiada Kondraciuk.

Program „Trzy znaki smaku" w połowie sfinansuje Unia Europejska. Reszta pochodzi z budżetu krajowego. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, rusza oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

Reklama
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama