Rusza kampania promocyjna produktów regionalnych

Startuje kampania promocyjna produktów regionalnych. Będzie kosztować ponad 20 mln zł

Aktualizacja: 20.03.2013 11:55 Publikacja: 20.03.2013 11:04

Program „Trzy znaki smaku" w połowie sfinansuje Unia Europejska. Reszta pochodzi z budżetu krajowego. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, rusza oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

- Restauracje mogą stać się jednym  z najważniejszych miejsc sprzedaży i promocji produktów regionalnych w Polsce – zaznacza Kondraciuk.

Do korzystania z unijnych znaków trzeba także przekonać polskich producentów. Komisja Europejska zarejestrowała już wprawdzie 36 produktów regionalnych z Polski. Daje nam to miejsce w pierwszej dziesiątce krajów UE.

Niestety, do tej pory regionalne specjały z unijnymi znakami nie zdobyły krajowego rynku. Powód? Sama rejestracja w Brukseli nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Aby korzystać ze znaku, trzeba poddać się kontroli i uzyskać świadectwo wydawane przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych lub prywatną jednostkę certyfikującą.

- Nie wszyscy producenci, którzy mogliby korzystać z unijnych znaków, poddają się certyfikacji – mówi Piotr Kondraciuk. – Brakuje im także wiedzy na temat marketingu i współpracy z handlowcami. Dlatego planujemy cykl spotkań, na których będziemy informować ich o tych kwestiach – dodaje.

W kolejnych dwóch latach trwania kampanii, gdy zwiększy się oferta produktów regionalnych w sklepach, jej autorzy chcą  dotrzeć z akcją informacyjną do konsumentów.

- Planujemy działania w mediach, m.in. prezentowanie produktów regionalnych w programach kulinarnych – zapowiada Kondraciuk.

Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Bioróżnorodność wymaga coraz większej uwagi