Rusza kampania promocyjna produktów regionalnych

Startuje kampania promocyjna produktów regionalnych. Będzie kosztować ponad 20 mln zł

Aktualizacja: 20.03.2013 11:55 Publikacja: 20.03.2013 11:04

Program „Trzy znaki smaku" w połowie sfinansuje Unia Europejska. Reszta pochodzi z budżetu krajowego. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, rusza oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

- Restauracje mogą stać się jednym  z najważniejszych miejsc sprzedaży i promocji produktów regionalnych w Polsce – zaznacza Kondraciuk.

Do korzystania z unijnych znaków trzeba także przekonać polskich producentów. Komisja Europejska zarejestrowała już wprawdzie 36 produktów regionalnych z Polski. Daje nam to miejsce w pierwszej dziesiątce krajów UE.

Niestety, do tej pory regionalne specjały z unijnymi znakami nie zdobyły krajowego rynku. Powód? Sama rejestracja w Brukseli nie wystarczy, aby zwiększyć sprzedaż. Aby korzystać ze znaku, trzeba poddać się kontroli i uzyskać świadectwo wydawane przez Inspekcję Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych lub prywatną jednostkę certyfikującą.

- Nie wszyscy producenci, którzy mogliby korzystać z unijnych znaków, poddają się certyfikacji – mówi Piotr Kondraciuk. – Brakuje im także wiedzy na temat marketingu i współpracy z handlowcami. Dlatego planujemy cykl spotkań, na których będziemy informować ich o tych kwestiach – dodaje.

W kolejnych dwóch latach trwania kampanii, gdy zwiększy się oferta produktów regionalnych w sklepach, jej autorzy chcą  dotrzeć z akcją informacyjną do konsumentów.

- Planujemy działania w mediach, m.in. prezentowanie produktów regionalnych w programach kulinarnych – zapowiada Kondraciuk.

Program „Trzy znaki smaku" w połowie sfinansuje Unia Europejska. Reszta pochodzi z budżetu krajowego. Kampania informacyjna, która potrwa trzy lata, rusza oficjalnie w środę podczas XVII Międzynarodowych Targów EuroGastro w Warszawie.

Miejsce nie jest przypadkowe. Jak wyjaśnia „Rz" Piotr Kondraciuk, dyrektor biura promocji Agencji Rynku Rolnego restauratorzy są, oprócz sprzedawców i osób wytwarzających produkty regionalne, tymi do których autorzy kampanii chcą dotrzeć w pierwszej kolejności.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca