Polacy szturmują Egipt

Nie oszczędzamy na urlopie. W kwietniu średnia wartość rezerwacji w biurach podróży wzrosła o 322 zł w porównaniu z ubiegłym rokiem

Publikacja: 06.05.2013 13:46

Polacy szturmują Egipt

Foto: Bloomberg

Egipt pozostaje głównym kierunkiem turystycznych wojaży Polaków udających się za granicę z biurami podróży. W tym roku jeździmy na tydzień, wydajemy na wycieczki więcej, wybieramy droższe hotele z pełnym wyżywieniem.

Według najnowszego raportu firmy Enovatis, właściciela popularnych portali turystycznych Wakacje.pl oraz EasyGo.pl, pierwsza piątka najpopularniejszych kierunków rezerwowanych w kwietniu wygląda niemal tak samo jak w czwartym miesiącu poprzedniego roku. Najbardziej popularny okazał się Egipt z udziałem 28,4 proc. całości rezerwacji. Zmiany widać dopiero na niższych miejscach podium w porównaniu do 2012 roku. Drugie miejsce zajmuje Grecja (17,09 proc. sprzedaży), na trzecie przesunęła się Turcja (14,7 proc.). Czwartym popularnym kierunkiem była w kwietniu Hiszpania (10,3 proc.), na piątym miejscu znalazła się Tunezja (6,1 proc.).

Co z egzotyką? Okazuje się, że w ubiegłym miesiącu wśród najczęściej wybieranych kierunków egzotycznych znalazły się Kenia (25 proc.), Kuba (18,8 proc.), a następnie Chiny i Zjednoczone Emiraty Arabskie (po 12,5 proc.).

Klienci biur podróży najchętniej wybierają ofertę z przelotem– zdecydowało się na nie 78,5 proc. rezerwujących wycieczki w kwietniu. To jednak o 11 punktów procentowych mniej niż w kwietniu zeszłego roku. W stosunku do tego samego okresu o 3 proc. wzrosło natomiast zainteresowanie wycieczkami autokarowymi (o 4,3 proc.). W całości rezerwacji wycieczki z dojazdem własnym stanowią 8,6 proc. sprzedaży, to 1,5 proc. więcej niż rok temu.

Kwiecień potwierdził także istniejący trend, że klienci hoteli najczęściej wybierają zakwaterowanie w wariancie all inclusive (68,3 proc.). Dwa posiłki dziennie wybrało zaledwie 16 proc.

Turyści nie oszczędzają – w porównaniu z ubiegłym rokiem wzrosła wartość rezerwacji. Średnia wartość wyjazdu na osobę wyniosła w kwietniu 2260 zł (5384 zł za rezerwację), czyli o 322 zł więcej niż w kwietniu 2012 roku. 11 proc. więcej klientów niż w zeszłym roku wybrało wycieczki o wartości wyższej niż 5 tys. zł (44,3 proc.), wzrost o 5 punktów procentowych widać też w przedziale 4-5 tys. zł (18,8 proc.). Rezerwacje o wartości do 4 tys. zł cieszą się coraz mniejszą popularnością: te w granicach 3-4 tys. to 19,2 proc. sprzedaży, po 2-3 tys. zł to już tylko 7,3 proc. sprzedanych ofert, natomiast do 2 tys. - 10,4 proc.

Za wycieczkę do Egiptu zapłaciliśmy w kwietniu średnio 2237 zł za osobę, tańsza była Tunezja – średnio 2034 zł za osobę. Za wyjazd do Hiszpanii płaciliśmy średnio 2656 zł, do Turcji 2546 zł, do Grecji 2423 zł.

Egipt pozostaje głównym kierunkiem turystycznych wojaży Polaków udających się za granicę z biurami podróży. W tym roku jeździmy na tydzień, wydajemy na wycieczki więcej, wybieramy droższe hotele z pełnym wyżywieniem.

Według najnowszego raportu firmy Enovatis, właściciela popularnych portali turystycznych Wakacje.pl oraz EasyGo.pl, pierwsza piątka najpopularniejszych kierunków rezerwowanych w kwietniu wygląda niemal tak samo jak w czwartym miesiącu poprzedniego roku. Najbardziej popularny okazał się Egipt z udziałem 28,4 proc. całości rezerwacji. Zmiany widać dopiero na niższych miejscach podium w porównaniu do 2012 roku. Drugie miejsce zajmuje Grecja (17,09 proc. sprzedaży), na trzecie przesunęła się Turcja (14,7 proc.). Czwartym popularnym kierunkiem była w kwietniu Hiszpania (10,3 proc.), na piątym miejscu znalazła się Tunezja (6,1 proc.).

Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku