- Pierwsze półrocze było bardzo udane dla Kingi Pienińskiej. Jej sprzedaż zanotowała dwucyfrowy wzrost – mówi „Rz" Paweł Zieliński, wiceprezes spółki GFT Goldfruct produkującej Kingę Pienińską. – To, m.in. efekt przemyślanej strategii marki i jej rewitalizacji, nowoczesnej komunikacji zewnętrznej, a także nawiązania efektywnej współpracy z kolejnymi partnerami handlowymi, np. z siecią hoteli Accor czy grupą Polomarket – dodaje.
GFT Goldfruct nie narzeka także na początek sezonu.
- W ubiegłym roku po czerwcu załamała się pogoda, w tym roku na razie aura jest dla branży bardziej łaskawa – mówi Paweł Zieliński.
Nie wszyscy mają jednak powody do zadowolenia. - Producenci napojów nie wpadają w zachwyt nad tym, co dzieje się na rynku – mówi „Rz" Wojciech Rutkowski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej – Przemysł Rozlewniczy (KIG- PR). – Pozytywne jest to, że w ostatnim czasie pogoda w końcu zaczęła się poprawiać i mamy prawdziwe lato – dodaje.
Coca–Cola HBC Polska podaje za firmą badawczą Nielsen, że od stycznia do maja 2013 r. sprzedaż napojów bezalkoholowych spadła o 0,9 proc.