Reklama

Najcenniejsze marki Rosji

Niespodzianki nie było. Marka Gazprom została wyceniona najwyżej - na 1,26 bln rubli (ok. 40 mld dol.).

Publikacja: 29.10.2013 19:38

Najcenniejsze marki Rosji

Foto: Bloomberg

Zestawienie 40 najbardziej wartościowych marek Rosji 2013 r sporządziła firma konsultingowa Interbrand. Po raz pierwszy ranking został przygotowany według nowej metodyki. W nim są nie tylko firmy pracujące w systemie B2C (biznes dla konsumentów), ale też B2B (biznes dla biznesu).

Gazprom (1,26 bln rubli) wygrał z ogromną przewagą nad drugim MTC (telefonia komórkowa) - 192 mld rubli. Na trzecim miejscu uplasowała się marka Beeline (komórkowego koncernu Vimpelcom) - 155 mld rubli.

W dziesiątce znalazły się też marki: MegaFon (telefonia komórkowa, koncern kontroluje Aliszer Usmanow), Norylski Nikiel (oligarchów Władimira Potanina i Olega Deripaski), Sbierbank, TNK, Lukoil, Baltica (piwo - własność Carlsberga) i Tatneft.

Zaskakuje brak marki największego koncernu paliwowego Rosji i świata (pod względem poziomu wydobycia ropy) - Rosneft.

W zestawieniu mogły się znaleźć tylko marki utworzone i wypromowane w Rosji. Główne kryteria oceny to po pierwsze wskaźniki finansowe; po drugie - rola marki w wyborze konsumentów; po trzecie siła marki (wpływ na wartość dodaną oraz dodatkowe dochody).

Reklama
Reklama

Wśród 40 najcenniejszych marek dominuje sektor finansowy (15 proc.); a media, marki żywności oraz paliwowe mają po 12,5 proc.

Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama