Zestawienie 40 najbardziej wartościowych marek Rosji 2013 r sporządziła firma konsultingowa Interbrand. Po raz pierwszy ranking został przygotowany według nowej metodyki. W nim są nie tylko firmy pracujące w systemie B2C (biznes dla konsumentów), ale też B2B (biznes dla biznesu).
Gazprom (1,26 bln rubli) wygrał z ogromną przewagą nad drugim MTC (telefonia komórkowa) - 192 mld rubli. Na trzecim miejscu uplasowała się marka Beeline (komórkowego koncernu Vimpelcom) - 155 mld rubli.
W dziesiątce znalazły się też marki: MegaFon (telefonia komórkowa, koncern kontroluje Aliszer Usmanow), Norylski Nikiel (oligarchów Władimira Potanina i Olega Deripaski), Sbierbank, TNK, Lukoil, Baltica (piwo - własność Carlsberga) i Tatneft.
Zaskakuje brak marki największego koncernu paliwowego Rosji i świata (pod względem poziomu wydobycia ropy) - Rosneft.
W zestawieniu mogły się znaleźć tylko marki utworzone i wypromowane w Rosji. Główne kryteria oceny to po pierwsze wskaźniki finansowe; po drugie - rola marki w wyborze konsumentów; po trzecie siła marki (wpływ na wartość dodaną oraz dodatkowe dochody).