Reklama
Rozwiń
Reklama

motoryzacja,Mitsubishi,plany,rozwój

Szósta japońska firma samochodowa przedstawiła ambitne plany zwiększenia produkcji i zysku o jedną trzecią w ciągu 3 lat, bo chce skupić się na wschodzących rynkach.

Publikacja: 06.11.2013 16:04

- Nie będziemy więcej firmą w odbudowie ale normalną -  oświadczył na konferencji prasowej  w Tokio prezes Osamu Masuko.

Firma ogłosiła nowe plany następnego dnia po informacji o możliwie szerokim sojuszu operacyjnym z Nissanem i Renaultem. MMC, producent furgonetek Triton i sportowo-użytkowowych Outlanderów, był jedną z niewielu mniejszych firm japońskich bez globalnego partnera, teraz będzie mógł podzielić się kosztami projektowania i produkcji z nowymi sojusznikami.

M'bishi, który jako jeden z pierwszych zaoferował rynkowi mały samochód elektryczny i-MiEV, chce doprowadzić do tego, by produkcja pojazdów elektrycznych stanowiła 20 proc. jego produkcji do 2020 r. Koszty ich zaprojektowania są zwykle dużym ciężarem dla małych firm.

Firma planuje zwiększenie rocznego zysku operacyjnego do rekordowych 135 mld jenów (1,37 mld dolarów) do marca 2017 r. z założonych 100 mld na bieżący rok finansowy. Tegoroczny zysk netto ma wynieść 70 mld. Sprzedaż samochodów ma dojść do 1,43 mln sztuk rocznie do 2016/17 r. wobec zakładanych na ten rok 1,11 mln.

Większość tego przyrostu ma przypadać na wschodzące rynki, gdzie średnie nakłady kapitałowe rocznie w ciągu 3 lat zwiększą się o 50 proc. wobec poprzedniego okresu 3 lat do 100 mld jenów. Część tej sumy pójdzie na budowę fabryk w Indonezji i na Filipinach.

Reklama
Reklama

Skup akcji

Producent samochodów skupi akcje uprzywilejowane, jakie wyemitował dla firm z grupy Mitsubishi, które sfinansowały jego ratunek, albo zamieni je na akcje zwykłe. Grupa Mitsubishi  (Mits.Heavy Industry, Mits.Corp. Mits.UFJ Financial) zachowa główną rolę w MMC z udziałem co najmniej 34 proc.,

Prezes Masuko wyjaśnił, że nie widzi potrzeby sojuszu kapitałowego z Nissanem i Renaultem, a wystarczy sam projekt oparty na powiązaniach operacyjnych. - Nie musimy koniecznie ograniczać naszego partnerstwa tylko do tego sojuszu - dodał.

- Nie będziemy więcej firmą w odbudowie ale normalną -  oświadczył na konferencji prasowej  w Tokio prezes Osamu Masuko.

Firma ogłosiła nowe plany następnego dnia po informacji o możliwie szerokim sojuszu operacyjnym z Nissanem i Renaultem. MMC, producent furgonetek Triton i sportowo-użytkowowych Outlanderów, był jedną z niewielu mniejszych firm japońskich bez globalnego partnera, teraz będzie mógł podzielić się kosztami projektowania i produkcji z nowymi sojusznikami.

Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama