Ford zwiększa sprzedaż używanych aut

Samochody z drugiej ręki, technicznie sprawdzone, z udokumentowanym przebiegiem i 12-miesięczną gwarancją, można kupić w wybranych punktach sprzedaży Forda. Podobne programy uruchomiły też inne marki.

Publikacja: 28.11.2013 14:21

Ford zwiększa sprzedaż używanych aut

Foto: Bloomberg

Ford rozbudowuje system sprzedaży używanych samochodów. Uruchomiony w czerwcu tego roku program „Ford używane" ma sprawić, że wkrótce podwoi się liczba autosalonów, w których będzie można kupić sprawdzone pojazdy z drugiej ręki, wyposażone w 12-miesięczne ubezpieczenie napraw. Przedsięwzięcie jest elementem rozwoju strategii Forda na polskim rynku. Pozwoli też dilerom przynajmniej częściowo zrekompensować osłabienie sprzedaży nowych samochodów i zmniejszenie przychodów z serwisu.

Podobne programy już wcześniej uruchomiły inne marki, m.in. Opel, Peugeot, Volkswagen czy Toyota. General Motors prowadzi w autoryzowanych salonach Opla sprzedaż używanych samochodów w programie G2. Klient może kupić auto objęte gwarancją, mające maksimum osiem lat i do 180 tys. kilometrów przebiegu. Do gwarancji dochodzi jeszcze usługa assistance i możliwość kredytowania zakupu.

Od 12 lat używane pojazdy oferuje Peugeot w ramach programu „Peugeot używany gwarantowany". Większość samochodów sprowadzana jest przez Peugeot Polska z Francji i następnie rozdzielana na sieć dilerską. Gwarancja występuje w dwóch odmianach: premium (samochody do pięciu lat z przebiegiem do 100 tys. km) oraz comfort (do ośmiu lat, przebieg do 150 tys. km). W ramach tego samego koncernu PSA sprzedaż używanych aut prowadzi Citroen w programie „Citroen Select".

Od trzech lat działa program „Volkswagen Select". Duża część oferty to samochody używane wcześniej przez pracowników Volkswagena. Do tego dochodzą pojazdy z firmowych flot, służbowe oraz pozostawiane przez klientów w salonach w rozliczeniu przy zakupie nowego samochodu.

Importerzy sprzedający używane auta nie ukrywają, że sprzedaż byłaby zdecydowanie większa, gdyby mieli czym handlować. Pozyskanie dobrych aut pochodzących z polskich salonów jest trudne, bo na rynku jest ich niewiele. Bardzo często właściciele oferują takie samochody swoim znajomym, więc auta w ogóle nie trafiają do sieci sprzedaży.

W grudniu tego roku program „Ford używane" zostanie poszerzony o 12 punktów dilerskich. Kolejna grupa 14 dilerów powiększy system w pierwszym kwartale przyszłego roku. Docelowo w programie będzie uczestniczyć 50 dilerów marki. Samochody trafiające do programu pochodzą z różnych źródeł. Mogą to być auta od klientów indywidualnych, firm leasingowych, wypożyczalni samochodów czy też firm windykacyjnych. W programie znajdują się również samochody własne dilerów i auta importowane z innych krajów Unii Europejskiej. W przyszłości program będzie też zasilany samochodami z sieci Forda w Europie.

Wszystkie auta Forda mają certyfikat jakości pojazdu wystawiony przez serwis dilera w oparciu o standardy Stowarzyszenia Rzeczoznawców Pojazdów DEKRA. Jest to profesjonalny niemiecki opiniodawca, wyspecjalizowany w technicznych kontrolach samochodów.

Każde auto jest wyceniane zgodnie z danymi firmy EurotaxGlass. Kupujący otrzymują gwarancję, z której mogą skorzystać w razie awarii pojazdu. Ma ona formę ubezpieczenia kosztów naprawy. Działa w ten sposób, że w przypadku awarii, do której doszło w ciągu 12 miesięcy od zakupu używanego auta, pojazd ten może być naprawiony w każdym serwisie należącym do sieci Ford Polska.

Dziś samochody z programu dostępne są w salonach zlokalizowanych w 21 miastach.

Ford rozbudowuje system sprzedaży używanych samochodów. Uruchomiony w czerwcu tego roku program „Ford używane" ma sprawić, że wkrótce podwoi się liczba autosalonów, w których będzie można kupić sprawdzone pojazdy z drugiej ręki, wyposażone w 12-miesięczne ubezpieczenie napraw. Przedsięwzięcie jest elementem rozwoju strategii Forda na polskim rynku. Pozwoli też dilerom przynajmniej częściowo zrekompensować osłabienie sprzedaży nowych samochodów i zmniejszenie przychodów z serwisu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne