Placówkami franczyzowymi pod tą marka zarządza grupa Eurocash. Sklep o numerze 6 tys. zostanie otwarty 6 grudnia w Warszawie. Od początku 2013 r. sieć abc powiększyła się już o ponad 600 placówek i to jedna z najszybciej rosnących sieci franczyzowych w Polsce.
– Jeszcze kilka lat temu wiele osób kwestionowało przyszłość mniejszych sklepów w Polsce. Dziś jest już inaczej – wszyscy zastanawiają się, w jakim kierunku będą one ewoluować, a nie czy będą funkcjonować. Choć ogólna liczba małych i średnich sklepów maleje, pozostają one głównym graczem na rynku FMCG, m.in. dzięki takim systemom franczyzowym jak nasze – mówi Luis Amaral, prezes Eurocash.
- Obecnie niezależny handel tradycyjny rośnie szybciej niż hipermarkety czy supermarkety, ustępując jedynie dyskontom. Uważam, że w dużym stopniu to zasługa ciężkiej pracy wykonanej przez Eurocash w ciągu ostatnich 10 lat, podczas których zainwestowaliśmy ponad 2 mld zł w celu poprawy konkurencyjności naszych klientów – dodaje.
W ramach sieci abc jej partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkolenia. Franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, materiały promocyjne i reklamowe, oraz atrakcyjne rabaty i dedykowane promocje w hurtowniach Eurocash Cash&Carry. Przynależność do sieci wiąże się przy tym jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencję, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.
– Małe sklepy tradycyjne nie mogą mieć cen dyskontowych, ani ogromnego asortymentu hipermarketu na niewielkiej powierzchni sprzedażowej, ale mogą klienta zaskoczyć czymś innym – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które umożliwiają zdobycie wyraźniej przewagi konkurencyjnej, nawet nad poważnym lokalnym konkurentem – mówi Łukasz Chady, menadżer marki abc.