Będzie to jedno z najbardziej stanowczych posunięć w dotychczasowym łączeniu zasobom obu partnerów, czego nie udało im osiągnąć na początku. W pierwszym etapie sojusz kierowany przez Carlosa Ghosna mianuje członka kierownictwa do nadzorowania od początku kwietnia działów produkcji obu firm, a następnie powoła podobną strukturę w dziale prac badawczo-rozwojowych — wyjaśnił dziennik.
W ramach planowanych rozwiązań Renault i Nissan będą w stanie montować w tych samych fabrykach samochody używając wspólnych podzespołów.
Nowa struktura pojawi się na początku 2015 r. w fabryce w Indiach należącej od obu partnerów, a do 2020 r. znajdzie się w ponad 10 krajach. Sojusz dysponujący niemal 50 zakładami na świecie, zamierza włączyć w to rosyjski AwtoWAZ — dodał „Nikkei".
Nissan odmówił skomentowania spekulacji dotyczących planów i projektów sojuszu z Francuzami.
Partnerstwo Renault-Nissan zawiązane w 1999 r. zapewniło w 2012 r. nowe oszczędności w kosztach 2,69 mld euro, po 1,75 mld w 2011 r. Nissan mający do czynienia z malejącą sprzedażą w Chinach, Europie i w innych częściach świata uprzedził w listopadzie, że będzie mieć mniejszy zysk i ogłosił zmiany w kierownictwie: szef działu konkurencji Hiroto Saikawa awansował na faktycznie szefa numer 2 w firmie, bo podlegają mu działy R&D, zakupów, produkcji i łańcuch dostaw.