Według danych Asocjacji Europejskiego Biznesu przytoczonych przez agencję Prime, w styczniu najbardziej spadła sprzedaż Lady 4X4 (-33 proc.) a najmniej Lada Priora (-10 proc.). Udział w rynku spadł z 18,5 proc. do 15,5 proc..

W 2013 r koncern zmniejszył sprzedaż o 12,1 proc. do 534,9 tys. sztuk z czego 456,3 tys. ład kupili Rosjanie a resztę eksportowano na rynki WNP (+11,4 proc.). AwtoWAZ tłumaczy gorszą sprzedaż stagnacją w rosyjskiej gospodarce i  pesymistycznymi nastrojami konsumenckimi. Firma podkreśla, że wprowadzaniu na rynek nowych generacji modeli Kalina i Priora towarzyszy czasowe obniżenie sprzedaży. Wielu Rosjan czeka też na modele tańsze, bez tak wielu gadżetów.

AwtoWAZ należy do aliansu Renault-Nissan (25 proc.), reszta do rosyjskiego skarbu państwa (Rostechnologie, Sbierbank); spółka jest notowana na moskiewskiej giełdzie.

Od kryzysu w 2009 r, gdy od bankructwa uratowały koncern zwolnienia 30 tys. ludzi (zostało 90 tysięcy) i  pomoc państwa, koncern radzi sobie słabo. W 2012 r zysk netto był prawie 15 razy niższy od tego z 2011 r i wyniósł 211 mln rubli (wtedy 6,9 mln dol.).

Pomimo niskiego wyniku kierujący rosyjsko-francusko-japońskim koncernem podnieśli sobie płace 2,2 raza. W sumie 14 członków zarządu dostało 335 mln rubli (10,9 mln dol.) płac i premii.