Auto w chmurze

Jeden z najambitniejszych projektów ostatnich lat, chińska marka Quoros, zamierza w 2015 roku podbić rynek chiński

Publikacja: 11.03.2014 22:18

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku.

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku.

Foto: spółka

Chińsko-izraelski producent samochodów Quoros jest – według twórców auta – najlepiej zintegrowanym samochodem z Internetem. Auto zawdzięcza to oprogramowaniu Quoros Cloud. – Zostało przygotowane specjalnie dla naszego samochodu. Programiści pracowali nad tym kilka lat, jednak rezultat jest unikalny – zapewnia szef sprzedaży Stefano Villanti. W podstawowej wersji Quoros ma 8-calowy ekran dotykowy, który działa podobnie jak ekran smartfonów.

Samochód automatycznie łączy się z zalogowanym wcześniej smartfonem lub tabletem właściciela i płynnie łączy funkcje nawigacji, mediów socjalnych oraz ułatwia zarządzanie samochodem. – Jeżeli masz w kalendarzu spotkanie, Quoros Cloud automatycznie poinformuje kierowcę, że powinien wyruszyć w drogę oraz uruchomi nawigację. Nawigacja smartfona działa także po wyjściu z samochodu – opisuje zalety oprogramowania rzecznik prasowy marki Eric Geers. Quoros liczy przede wszystkim na młodych klientów, którzy cały czas korzystają z Internetu.

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku. W Chinach ma już dwudziestu dilerów, w tym roku dojdzie jeszcze osiemdziesięciu. Pierwszy salon w Europie działa w Bratysławie. – To mały rynek i nie chcemy na nim dużo sprzedawać. Służy przetestowaniu wszystkich systemów dilerskich oraz logistyki. Prawdziwe działania rozpoczniemy w 2015 roku – tłumaczy Geers. Na Słowacji marka sprzedała niecałe 20 aut.

Quoros ma w ofercie sedana, w najbliższych tygodniach gama zostanie poszerzona o hatchbacka, wszystkie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 litra. Auta sprzedawane są w cenie poniżej 20 tys. euro. Quoros przygotowuje silnik o pojemności 1,2 litra.

Chociaż w tym roku na targach samochodowych w Genewie Quoros miał stoisko między Rolls-Royce i Maserati, nie stanowił takiej sensacji jak rok wcześniej, gdy sąsiadował z KIA oraz Infiniti. Przedstawiciel jednej z wiodących marek na rynku chińskim stwierdził, że Quoros nie jest zagrożeniem dla zachodnich producentów. – Będą groźni dla marek chińskich, które cały czas tracą udziały w lokalnym rynku. Po drugie Quoros ma tylko jedną fabrykę, więc nie zaleje rynku samochodami – stwierdził pod warunkiem zachowania anonimowości.

Quoros jest spółką Israel Corporation oraz Chery Automobile. Oba podmioty mają po połowie udziałów. Łączne inwestycje wyniosły ok. 2 mld euro. W Chinach przy projektowaniu pracuje 600 osób, a 400 w Europie, głównie w Niemczech.

Quoros będzie walczył o miano auta najlepiej skojarzonego z Internetem z Teslą, Volvo, a wkrótce z pozostałymi koncernami. W tym roku marki zapowiedziały wprowadzenie systemów integrujących smartfony z pokładową elektroniką konsumencką. Volvo pokazało oprogramowanie CarPlay, które ułatwia korzystanie z iPhone.

Chińsko-izraelski producent samochodów Quoros jest – według twórców auta – najlepiej zintegrowanym samochodem z Internetem. Auto zawdzięcza to oprogramowaniu Quoros Cloud. – Zostało przygotowane specjalnie dla naszego samochodu. Programiści pracowali nad tym kilka lat, jednak rezultat jest unikalny – zapewnia szef sprzedaży Stefano Villanti. W podstawowej wersji Quoros ma 8-calowy ekran dotykowy, który działa podobnie jak ekran smartfonów.

Samochód automatycznie łączy się z zalogowanym wcześniej smartfonem lub tabletem właściciela i płynnie łączy funkcje nawigacji, mediów socjalnych oraz ułatwia zarządzanie samochodem. – Jeżeli masz w kalendarzu spotkanie, Quoros Cloud automatycznie poinformuje kierowcę, że powinien wyruszyć w drogę oraz uruchomi nawigację. Nawigacja smartfona działa także po wyjściu z samochodu – opisuje zalety oprogramowania rzecznik prasowy marki Eric Geers. Quoros liczy przede wszystkim na młodych klientów, którzy cały czas korzystają z Internetu.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?