Auto w chmurze

Jeden z najambitniejszych projektów ostatnich lat, chińska marka Quoros, zamierza w 2015 roku podbić rynek chiński

Publikacja: 11.03.2014 22:18

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku.

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku.

Foto: spółka

Chińsko-izraelski producent samochodów Quoros jest – według twórców auta – najlepiej zintegrowanym samochodem z Internetem. Auto zawdzięcza to oprogramowaniu Quoros Cloud. – Zostało przygotowane specjalnie dla naszego samochodu. Programiści pracowali nad tym kilka lat, jednak rezultat jest unikalny – zapewnia szef sprzedaży Stefano Villanti. W podstawowej wersji Quoros ma 8-calowy ekran dotykowy, który działa podobnie jak ekran smartfonów.

Samochód automatycznie łączy się z zalogowanym wcześniej smartfonem lub tabletem właściciela i płynnie łączy funkcje nawigacji, mediów socjalnych oraz ułatwia zarządzanie samochodem. – Jeżeli masz w kalendarzu spotkanie, Quoros Cloud automatycznie poinformuje kierowcę, że powinien wyruszyć w drogę oraz uruchomi nawigację. Nawigacja smartfona działa także po wyjściu z samochodu – opisuje zalety oprogramowania rzecznik prasowy marki Eric Geers. Quoros liczy przede wszystkim na młodych klientów, którzy cały czas korzystają z Internetu.

Quoros pierwszy samochód sprzedał w Szanghaju w ostatnim dniu 2013 roku. W Chinach ma już dwudziestu dilerów, w tym roku dojdzie jeszcze osiemdziesięciu. Pierwszy salon w Europie działa w Bratysławie. – To mały rynek i nie chcemy na nim dużo sprzedawać. Służy przetestowaniu wszystkich systemów dilerskich oraz logistyki. Prawdziwe działania rozpoczniemy w 2015 roku – tłumaczy Geers. Na Słowacji marka sprzedała niecałe 20 aut.

Quoros ma w ofercie sedana, w najbliższych tygodniach gama zostanie poszerzona o hatchbacka, wszystkie z silnikami benzynowymi o pojemności 1,6 litra. Auta sprzedawane są w cenie poniżej 20 tys. euro. Quoros przygotowuje silnik o pojemności 1,2 litra.

Chociaż w tym roku na targach samochodowych w Genewie Quoros miał stoisko między Rolls-Royce i Maserati, nie stanowił takiej sensacji jak rok wcześniej, gdy sąsiadował z KIA oraz Infiniti. Przedstawiciel jednej z wiodących marek na rynku chińskim stwierdził, że Quoros nie jest zagrożeniem dla zachodnich producentów. – Będą groźni dla marek chińskich, które cały czas tracą udziały w lokalnym rynku. Po drugie Quoros ma tylko jedną fabrykę, więc nie zaleje rynku samochodami – stwierdził pod warunkiem zachowania anonimowości.

Quoros jest spółką Israel Corporation oraz Chery Automobile. Oba podmioty mają po połowie udziałów. Łączne inwestycje wyniosły ok. 2 mld euro. W Chinach przy projektowaniu pracuje 600 osób, a 400 w Europie, głównie w Niemczech.

Quoros będzie walczył o miano auta najlepiej skojarzonego z Internetem z Teslą, Volvo, a wkrótce z pozostałymi koncernami. W tym roku marki zapowiedziały wprowadzenie systemów integrujących smartfony z pokładową elektroniką konsumencką. Volvo pokazało oprogramowanie CarPlay, które ułatwia korzystanie z iPhone.

Chińsko-izraelski producent samochodów Quoros jest – według twórców auta – najlepiej zintegrowanym samochodem z Internetem. Auto zawdzięcza to oprogramowaniu Quoros Cloud. – Zostało przygotowane specjalnie dla naszego samochodu. Programiści pracowali nad tym kilka lat, jednak rezultat jest unikalny – zapewnia szef sprzedaży Stefano Villanti. W podstawowej wersji Quoros ma 8-calowy ekran dotykowy, który działa podobnie jak ekran smartfonów.

Samochód automatycznie łączy się z zalogowanym wcześniej smartfonem lub tabletem właściciela i płynnie łączy funkcje nawigacji, mediów socjalnych oraz ułatwia zarządzanie samochodem. – Jeżeli masz w kalendarzu spotkanie, Quoros Cloud automatycznie poinformuje kierowcę, że powinien wyruszyć w drogę oraz uruchomi nawigację. Nawigacja smartfona działa także po wyjściu z samochodu – opisuje zalety oprogramowania rzecznik prasowy marki Eric Geers. Quoros liczy przede wszystkim na młodych klientów, którzy cały czas korzystają z Internetu.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chińska konkurencja dla Tesli – BYD depcze po piętach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Najlepsi z najlepszych Listy 2000 w 2024 r.
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na zbrojenia w UE? "Wielki wybuch" na obronność
Biznes
Pracowity grudzień dla Airbusa. Problemy z produkcją, masowe zwolnienia
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Biznes
Co przewiduje traktat UE-Mercosur? Na pewno dalsze spory i protesty