Reklama
Rozwiń

Internet pomoże odebrać klientów rywalom

Obsługa klienta przenosi się do sieci i staje się coraz bardziej mobilna. Coraz więcej Polaków wykorzystuje w kontaktach z firmami smartfony i tablety.

Publikacja: 03.04.2014 09:17

Internet pomoże odebrać klientów rywalom

Foto: Bloomberg

– 95 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego kanału online, by zdobyć informacje na temat produktów i usług, np. planując zakupy – mówi Karol Mazurek, dyrektor zarządzający ds. financial services w Accenture Polska. Międzynarodowa firma po raz pierwszy włączyła nasz kraj do swojego globalnego badania. Obecna jego edycja została przygotowana na podstawie badań 13 tys. konsumentów z 30 państw.

Nawet jeśli uwzględnić, że ankietowanych badano za pośrednictwem Internetu – wyeliminowano tym samym osoby niekorzystające z tego medium – to i tak wyniki pokazują, że Polacy na nowe technologie otwierają się coraz mocniej. Główne zalety to wygoda i dostępność całą dobę – uważa ponad 70 proc. ankietowanych. Zdaniem 58 proc. cyfrowe kanały obsługi i wsparcia klienta dają szanse na szybsze rozwiązanie problemu, a dla 41 proc. oznaczają lepszą obsługę.

79 proc. korzysta z serwisów społecznościowych do pozyskiwania informacji przydatnych podczas kupowania w sieci czy poszukiwania nowego dostawcy usług. Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatniego roku aż 66 proc. ankietowanych zmieniło choć jedną firmę, z której towarów czy usług korzystało, to potencjał tych nowych mediów jest ogromny.

– Rynek robi się coraz płytszy, pula niezagospodarowanych konsumentów jest bardzo mała. Jedyna szansą na rozwój jest odebranie ich któremuś z konkurentów – dodaje Karol Mazurek.

Choć wyniki badania wydają się bardzo optymistyczne, to wciąż widać dużą grupę osób sceptycznie podchodzących do komunikowania się online z firmami. 45 proc. obawia się, że po podaniu swoich danych otrzymywać będzie zbyt wiele niepotrzebnych informacji, a zdaniem 36 proc. sieć nie dostarcza pożytecznych danych.

Jednocześnie rośnie liczba zwolenników urządzeń mobilnych. Już co trzeci ankietowany Polak chcąc uzyskać informacje o produktach czy usługach, przez połowę przeznaczonego na poszukiwania czasu korzysta ze smartfonu czy tabletu. Dla dojrzałych rynków średni wynik wynosi 22 proc., a w gospodarkach wschodzących to średnio 56 proc. Jednocześnie tylko 7 proc. Polaków zawsze w tym celu wykorzystuje urządzenia mobilne. Po drugiej stronie jest 33 proc. tych, którzy nigdy z nich nie korzystają.

—Piotr Mazurkiewicz

– 95 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego kanału online, by zdobyć informacje na temat produktów i usług, np. planując zakupy – mówi Karol Mazurek, dyrektor zarządzający ds. financial services w Accenture Polska. Międzynarodowa firma po raz pierwszy włączyła nasz kraj do swojego globalnego badania. Obecna jego edycja została przygotowana na podstawie badań 13 tys. konsumentów z 30 państw.

Nawet jeśli uwzględnić, że ankietowanych badano za pośrednictwem Internetu – wyeliminowano tym samym osoby niekorzystające z tego medium – to i tak wyniki pokazują, że Polacy na nowe technologie otwierają się coraz mocniej. Główne zalety to wygoda i dostępność całą dobę – uważa ponad 70 proc. ankietowanych. Zdaniem 58 proc. cyfrowe kanały obsługi i wsparcia klienta dają szanse na szybsze rozwiązanie problemu, a dla 41 proc. oznaczają lepszą obsługę.

Biznes
Linda Yaccarino rezygnuje z funkcji prezesa X po kontrowersjach z chatbotem
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Rząd nie wyklucza wyłączenia X w Polsce przez skandaliczne wpisy Groka
Biznes
Norwegia wyrzuciła rosyjskich rybaków ze swoich wód. Stanowili zagrożenie
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań