Reklama

Internet pomoże odebrać klientów rywalom

Obsługa klienta przenosi się do sieci i staje się coraz bardziej mobilna. Coraz więcej Polaków wykorzystuje w kontaktach z firmami smartfony i tablety.

Publikacja: 03.04.2014 09:17

Internet pomoże odebrać klientów rywalom

Foto: Bloomberg

– 95 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego kanału online, by zdobyć informacje na temat produktów i usług, np. planując zakupy – mówi Karol Mazurek, dyrektor zarządzający ds. financial services w Accenture Polska. Międzynarodowa firma po raz pierwszy włączyła nasz kraj do swojego globalnego badania. Obecna jego edycja została przygotowana na podstawie badań 13 tys. konsumentów z 30 państw.

Nawet jeśli uwzględnić, że ankietowanych badano za pośrednictwem Internetu – wyeliminowano tym samym osoby niekorzystające z tego medium – to i tak wyniki pokazują, że Polacy na nowe technologie otwierają się coraz mocniej. Główne zalety to wygoda i dostępność całą dobę – uważa ponad 70 proc. ankietowanych. Zdaniem 58 proc. cyfrowe kanały obsługi i wsparcia klienta dają szanse na szybsze rozwiązanie problemu, a dla 41 proc. oznaczają lepszą obsługę.

79 proc. korzysta z serwisów społecznościowych do pozyskiwania informacji przydatnych podczas kupowania w sieci czy poszukiwania nowego dostawcy usług. Biorąc pod uwagę, że w ciągu ostatniego roku aż 66 proc. ankietowanych zmieniło choć jedną firmę, z której towarów czy usług korzystało, to potencjał tych nowych mediów jest ogromny.

– Rynek robi się coraz płytszy, pula niezagospodarowanych konsumentów jest bardzo mała. Jedyna szansą na rozwój jest odebranie ich któremuś z konkurentów – dodaje Karol Mazurek.

Choć wyniki badania wydają się bardzo optymistyczne, to wciąż widać dużą grupę osób sceptycznie podchodzących do komunikowania się online z firmami. 45 proc. obawia się, że po podaniu swoich danych otrzymywać będzie zbyt wiele niepotrzebnych informacji, a zdaniem 36 proc. sieć nie dostarcza pożytecznych danych.

Reklama
Reklama

Jednocześnie rośnie liczba zwolenników urządzeń mobilnych. Już co trzeci ankietowany Polak chcąc uzyskać informacje o produktach czy usługach, przez połowę przeznaczonego na poszukiwania czasu korzysta ze smartfonu czy tabletu. Dla dojrzałych rynków średni wynik wynosi 22 proc., a w gospodarkach wschodzących to średnio 56 proc. Jednocześnie tylko 7 proc. Polaków zawsze w tym celu wykorzystuje urządzenia mobilne. Po drugiej stronie jest 33 proc. tych, którzy nigdy z nich nie korzystają.

—Piotr Mazurkiewicz

Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Biznes
Chińskie auta jak szpiedzy, blokada Wenezueli i nowe sankcje USA na Rosję
Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama