Peixin potrzebuje nawet 300 mln zł

Chińczycy negocjują warunki inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej w swoim kraju?i chcą ponownie zaoferować akcje w Polsce.

Publikacja: 04.04.2014 08:13

Negocjacje zdeterminują ostateczną wartość nakładów inwestycyjnych oraz parametry oferty – zapowiedzieli menedżerowie Peixin. Liczą na zakończenie rozmów w tym roku.

Producent maszyn do wyrobu materiałów higienicznych szykuje się do II etapu inwestycji, której wartość w latach 2014–2015 szacowana jest na 290–410  mln juanów (141–200 mln zł) i która pozwoliłaby na  zwiększenie mocy nawet o 75 proc. Strategia zakłada też fazę trzecią, która ma kosztować 180–200 mln juanów (88–98 mln zł).

W zeszłym roku Peixin chciał pozyskać 100 mln zł ze sprzedaży 4 mln akcji. Udało się uplasować milion akcji za łącznie 16 mln zł brutto (prawie połowę pochłonęły koszty oferty). 24 kwietnia odbędzie się walne zgromadzenie, które ma zadecydować o emisji – z wyłączeniem prawa poboru – do 4 mln akcji (23,5 proc. podwyższonego kapitału).

Spółka zakończyła pierwszy etap programu inwestycyjnego, który pochłonął 62 mln juanów (wg bieżącego kursu prawie 30 mln zł), dzięki czemu moce produkcyjne wzrosną o 50 proc. – jak ocenia Kaida Xie, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, okres rozruchu zakończy się na przełomie tego i przyszłego roku.

Peixin liczy na utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu wyników finansowych, choć nie tak wysokiej jak w 2013 r., m.in. z powodu wyższej bazy. W zeszłym roku przychody wzrosły o 28 proc., do 59,4 mln euro (248 mln zł), zysk operacyjny o 35 proc., do 18,6 mln euro, a zysk netto o 39 proc., do 15,8 mln euro.

W Polsce maszyny Peixin kupuje TZMO, producent m.in. podpasek Bella.

Negocjacje zdeterminują ostateczną wartość nakładów inwestycyjnych oraz parametry oferty – zapowiedzieli menedżerowie Peixin. Liczą na zakończenie rozmów w tym roku.

Producent maszyn do wyrobu materiałów higienicznych szykuje się do II etapu inwestycji, której wartość w latach 2014–2015 szacowana jest na 290–410  mln juanów (141–200 mln zł) i która pozwoliłaby na  zwiększenie mocy nawet o 75 proc. Strategia zakłada też fazę trzecią, która ma kosztować 180–200 mln juanów (88–98 mln zł).

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?