Negocjacje zdeterminują ostateczną wartość nakładów inwestycyjnych oraz parametry oferty – zapowiedzieli menedżerowie Peixin. Liczą na zakończenie rozmów w tym roku.
Producent maszyn do wyrobu materiałów higienicznych szykuje się do II etapu inwestycji, której wartość w latach 2014–2015 szacowana jest na 290–410 mln juanów (141–200 mln zł) i która pozwoliłaby na zwiększenie mocy nawet o 75 proc. Strategia zakłada też fazę trzecią, która ma kosztować 180–200 mln juanów (88–98 mln zł).
W zeszłym roku Peixin chciał pozyskać 100 mln zł ze sprzedaży 4 mln akcji. Udało się uplasować milion akcji za łącznie 16 mln zł brutto (prawie połowę pochłonęły koszty oferty). 24 kwietnia odbędzie się walne zgromadzenie, które ma zadecydować o emisji – z wyłączeniem prawa poboru – do 4 mln akcji (23,5 proc. podwyższonego kapitału).
Spółka zakończyła pierwszy etap programu inwestycyjnego, który pochłonął 62 mln juanów (wg bieżącego kursu prawie 30 mln zł), dzięki czemu moce produkcyjne wzrosną o 50 proc. – jak ocenia Kaida Xie, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, okres rozruchu zakończy się na przełomie tego i przyszłego roku.
Peixin liczy na utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu wyników finansowych, choć nie tak wysokiej jak w 2013 r., m.in. z powodu wyższej bazy. W zeszłym roku przychody wzrosły o 28 proc., do 59,4 mln euro (248 mln zł), zysk operacyjny o 35 proc., do 18,6 mln euro, a zysk netto o 39 proc., do 15,8 mln euro.