Peixin potrzebuje nawet 300 mln zł

Chińczycy negocjują warunki inwestycji w specjalnej strefie ekonomicznej w swoim kraju?i chcą ponownie zaoferować akcje w Polsce.

Publikacja: 04.04.2014 08:13

Negocjacje zdeterminują ostateczną wartość nakładów inwestycyjnych oraz parametry oferty – zapowiedzieli menedżerowie Peixin. Liczą na zakończenie rozmów w tym roku.

Producent maszyn do wyrobu materiałów higienicznych szykuje się do II etapu inwestycji, której wartość w latach 2014–2015 szacowana jest na 290–410  mln juanów (141–200 mln zł) i która pozwoliłaby na  zwiększenie mocy nawet o 75 proc. Strategia zakłada też fazę trzecią, która ma kosztować 180–200 mln juanów (88–98 mln zł).

W zeszłym roku Peixin chciał pozyskać 100 mln zł ze sprzedaży 4 mln akcji. Udało się uplasować milion akcji za łącznie 16 mln zł brutto (prawie połowę pochłonęły koszty oferty). 24 kwietnia odbędzie się walne zgromadzenie, które ma zadecydować o emisji – z wyłączeniem prawa poboru – do 4 mln akcji (23,5 proc. podwyższonego kapitału).

Spółka zakończyła pierwszy etap programu inwestycyjnego, który pochłonął 62 mln juanów (wg bieżącego kursu prawie 30 mln zł), dzięki czemu moce produkcyjne wzrosną o 50 proc. – jak ocenia Kaida Xie, członek zarządu ds. marketingu i sprzedaży, okres rozruchu zakończy się na przełomie tego i przyszłego roku.

Peixin liczy na utrzymanie dwucyfrowej dynamiki wzrostu wyników finansowych, choć nie tak wysokiej jak w 2013 r., m.in. z powodu wyższej bazy. W zeszłym roku przychody wzrosły o 28 proc., do 59,4 mln euro (248 mln zł), zysk operacyjny o 35 proc., do 18,6 mln euro, a zysk netto o 39 proc., do 15,8 mln euro.

W Polsce maszyny Peixin kupuje TZMO, producent m.in. podpasek Bella.

Biznes
Nawrocki wygrywa wybory. Rosyjskie lotniska w ogniu. Cła Trumpa rosną
Materiał Promocyjny
BIO_REACTION 2025
Biznes
Europejskie firmy boją się wysyłać swoich pracowników do USA
Biznes
Jakie prezenty dostał ostatnio król Karol? Oficjalny rejestr podarków
Biznes
Taylor Swift odkupiła prawa do swoich pierwszych sześciu płyt
Materiał Promocyjny
Edycja marzeń, czyli realme inspirowany Formułą 1
Biznes
Zielona transformacja MŚP. Jak zapewnić sobie zysk, przewagę konkurencyjną i dostęp do finansowania?