Reklama
Rozwiń
Reklama

Accor: problemy na własnym podwórku

Największa w Europie grupa hotelarska podała, że trudności na jej najważniejszym, francuskim rynku sprawiły, że mniejszy wzrost wyników w I kwartale przeciągnie się na II kwartał

Publikacja: 18.04.2014 19:05

Accor, czwarta na świecie sieć hoteli, za InterContinental, Marriott i Starwood przechodzi reorganizację z inicjatywy nowego prezesa Sebastiena Bazina, ale nękały ją różne problemy na rodzimym rynku, który zapewnia 35 proc. obrotów.

Z początkiem roku zaczął obowiązywać we Francji wyższy podatek VAT, 10 proc. wobec wcześniej 7 proc., co wpłynęło na ceny pokojów tej sieci, a z kolei zła pogoda zniechęciła gości korzystających z krótkich pobytów. Grupa skorzysta jednak na znacznie lepszej sytuacji w innych krajach.

„Tendencje z I kwartału są generalnie dobre, popyt rośnie niemal w każdym kraju, pojawiły się oznaki ożywienia w południowej Europie, ceny hoteli są atrakcyjne, z wyjątkiem Francji, Hiszpanii i Włoch" — oświadczyła sama grupa.

Obroty w I kwartale zwiększyły się w porównywalnej skali o 2,1 proc. do 1,135 mld euro, bez uwzględnienia wahań kursów walut, kupna i cesji aktywów. To wyraźne spowolnienie wobec wzrostu o 3,4 proc. w IV kwartale. W skali bezwzględnej nastąpił jednak spadek obrotów o 5,5 proc. z powodu deprecjacji walut na wschodzących rynkach, zwłaszcza w Brazylii.

Szefowa pionu finansów w Accor, Sophie Stabile oświadczyła podczas telekonferencji, że Francja będzie nadal odczuwać w II kwartale ujemne skutki podwyżki VAT, a dodatkowo kalendarz świąt w kwietniu i maju nie jest korzystny dla branży hotelarskiej. Nie będzie również w czerwcu salonu lotniczego na Le Bourget pod Paryżem, który tradycyjnie jest atrakcyjny finansowo dla Accora, bo w jego hotelach zatrzymuje się 70 proc. gości związanych z branżą lotniczą.

Reklama
Reklama

W I kwartale francuska sieć uruchomiła nowe hotele o łącznej liczbie 4449 pokojów, połowę na wschodzących rynkach.

Accor, czwarta na świecie sieć hoteli, za InterContinental, Marriott i Starwood przechodzi reorganizację z inicjatywy nowego prezesa Sebastiena Bazina, ale nękały ją różne problemy na rodzimym rynku, który zapewnia 35 proc. obrotów.

Z początkiem roku zaczął obowiązywać we Francji wyższy podatek VAT, 10 proc. wobec wcześniej 7 proc., co wpłynęło na ceny pokojów tej sieci, a z kolei zła pogoda zniechęciła gości korzystających z krótkich pobytów. Grupa skorzysta jednak na znacznie lepszej sytuacji w innych krajach.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama