"Renault prowadził negocjacje z ZIL o produkcji lekkich pojazdów dostawczych. Ze względu na spadek wartości rubla Renault zawiesił ten projekt" i szuka sposobów znalezienia takiego rozwiązania, które zapewni rentowność tego projektu - stwierdziła rzeczniczka w informacji elektronicznej.
W 2013 r. ZIL podpisał wstępne porozumienie o montowaniu w moskiewskiej fabryce furgonetek Fiata i Renaulta.
Rubel tracący na wartości był kijem o dwóch końcach dla firm samochodowych, które korzystały na dużej miejscowej produkcji komponentów i na montowaniu pojazdów w Rosji. Ich samochody były także bardziej konkurencyjne od droższych, importowanych.
Destabilizacja polityczna, która zaszkodziła zaufaniu konsumentów spowodowała spadek kursu waluty - w tym roku rubel stracił niemal 8 proc. do dolara z powodu kryzysu o Krym, a od początku 2013 r. 18 proc. - i firmy samochodowe odczują to.
Renault bada możliwości produkowania pojazdów dostawczych w Rosji, zakład ZIL jest jednym z miejsc branych pod uwagę, chociaż nie dokonano jeszcze żadnych inwestycji. Dziennik "Wiedomosti" stwierdził, że Renault i Fiat mogą zrezygnować z planów montowania furgonetek w zakładzie ZILa.