Z badania Infas na zlecenie Trusted Shops wynika, że pod względem częstotliwości zakupów przez internet Polska uplasowała się na trzecim miejscu – za Wielką Brytanią i Niemcami. W Wielkiej Brytanii 44 proc. konsumentów kupuje w sieci przynajmniej raz w tygodniu. W Niemczech ten odsetek wynosi 39 proc., zaś w Polsce 32 proc. – to taki sam wynik, jak przed rokiem. W Hiszpanii taką częstotliwość e-zakupów deklaruje 29 proc. kupujących. Najrzadziej na e-zakupy decydują się Francuzi, gdzie częstotliwość spadła do 22 proc.
- Brytyjczyków czy Francuzów jest prawie o dwa razy więcej niż Polaków, a jednorazowo przeznaczają na zakupy w sieci znacznie większe kwoty niż Polacy. Dlatego też, kiedy porównujemy obroty w branży e-commerce w poszczególnych krajach, Polska plasuje się daleko za liderami – mówi Anna Rak, country manager Trusted Shops w Polsce. -Polscy sprzedawcy powinni więc zwracać szczególną uwagę na budowanie zaufania do zakupów w sieci, aby konsumenci chętniej wydawali więcej w ich sklepie. Istotna jest również jakość obsługi klienta, która pomaga budować lojalność konsumentów wobec sklepu – dodaje.
Szybkie tempo życia i większa liczba zadań sprawiają, że coraz częściej zamawiamy jedzenie przez internet. Najnowszy raport PizzaPortal.pl dotyczący zwyczajów i trendów w zamawianiu jedzenia przez internet w Polsce w 2013 roku pokazuje się, że najwięcej zamówień odnotowuje się w weekendy i dni wolne. Co ciekawe, wartość procentowa między poszczególnymi dniami tygodnia wzrastała wraz z każdym kolejnym dniem tygodnia. W poniedziałek liczba zamówień stanowiła 9 proc., a z kolei w sobotę już 19 proc. Jeśli chodzi o pory dnia, to Polacy najczęściej zamawiają jedzenie w godzinach wieczornych, tj. 18.00 – 20.00. Nieco mniej zamówień odbywa się pomiędzy 16.00 – 18.00 oraz 20.00 – 22.00. W przypadku zamówień jedzenia w godzinach lunchu, w 2013 roku można zauważyć tendencję wzrostową. Wynosi ona ok. 12 – 15 proc. dziennych zamówień.
- Mamy coraz więcej klientów, którzy zamawiają jedzenie nawet 4-6 razy w tygodniu. Polacy najczęściej zamawiają pizzę, dużym zainteresowaniem cieszą się także dania kuchni chińskiej oraz tradycyjna kuchnia polska. Widać, że Polacy lubią pozn awać nowe dania, a także odkrywać tradycyjne smaki w nowej odsłonie – mówi Lech Kaniuk, dyrektor zarządzający PizzaPortal.pl.