Eurocash przejmuje Inmedio

Dystrybutor żywności ?coraz mocniej rozpycha się ?na rynku. Przejmie pakiet kontrolny w spółce prowadzącej sieć ponad 400 znanych salonów prasowych.

Publikacja: 12.06.2014 12:00

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Foto: Rzeczpospolita

Eurocash ma już na koncie spore transakcje, takie jak zakup grupy Tradis za 1,1 mld zł czy też mariaż z Kolporterem w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych. Nie zamierza spocząć na laurach i dlatego nawiązał współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services, operatorem sieci placówek detalicznych (marki Relay, Inmedio oraz 1minute).

Eurocash kupi od HDS 51 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć Inmedio. W 2013 r. wypracowała ona 507 mln zł sprzedaży i 15,6 mln zł EBITDA. Obecnie liczy 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Eurocash podpisał też umowę franczyzową, umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką 1minute.

Wartość tych transakcji owiana jest tajemnicą. – Możemy natomiast powiedzieć, że płatność uzgodnionej ceny nastąpi w gotówce w momencie zamknięcia transakcji – mówi „Rz" Jacek Owczarek z zarządu Eurocashu. Nie ujawnia prognozowanych na ten rok wyników dla Inmedio, ale sygnalizuje, że powinny być niezłe.

– Jednak dla Eurocashu ta transakcja jest kluczowa przede wszystkim ze względu na wejście w nowy segment rynku – sklepów convenience, z wykorzystaniem unikalnego doświadczenia naszego partnera HDS – zaznacza Owczarek. Dodaje, że zarówno Inmedio, jak i 1minute dają grupie możliwości dalszego rozwoju sieci poprzez franczyzę.

– Oba koncepty będą też korzystać z naszej pozycji jako dostawcy. Co ważne, bazując na tych sieciach, chcemy zbudować prawdziwy, czyli nieco inny model sklepów convenience niż ten, który funkcjonuje w Polsce obecnie i opiera się głównie na długich godzinach otwarcia i sprzedaży przede wszystkim alkoholu i papierosów – mówi Owczarek. Grupie bardziej odpowiada model 1minute zakładający połączenie gastronomii (prostych posiłków i przekąsek) ze sprzedażą produktów FMCG.

Eksperci zapytani o ocenę transakcji odpowiadają: „diabeł tkwi w szczegółach". – Dopóki nie wiadomo więcej o finansowych aspektach transakcji, trudno ją komentować. Jednak sektor convenience w Polsce jest atrakcyjny i powinny pojawić się synergie z pozostałymi biznesami Eurocashu – mówi Jakub Krawczyk, analityk Raiffeisen Centrobanku.

—Katarzyna Kucharczyk

Eurocash ma już na koncie spore transakcje, takie jak zakup grupy Tradis za 1,1 mld zł czy też mariaż z Kolporterem w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych. Nie zamierza spocząć na laurach i dlatego nawiązał współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services, operatorem sieci placówek detalicznych (marki Relay, Inmedio oraz 1minute).

Eurocash kupi od HDS 51 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć Inmedio. W 2013 r. wypracowała ona 507 mln zł sprzedaży i 15,6 mln zł EBITDA. Obecnie liczy 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Eurocash podpisał też umowę franczyzową, umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką 1minute.

Biznes
Komórkowa sieć robi rewolucję. Wycofała tańsze abonamenty. Jest coś w zamian
Biznes
Podcast "Twój Biznes": Zawieszenie broni na Bliskim Wschodzie, reformy w Niemczech i plany Enei
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa