Reklama

Eurocash przejmuje Inmedio

Dystrybutor żywności ?coraz mocniej rozpycha się ?na rynku. Przejmie pakiet kontrolny w spółce prowadzącej sieć ponad 400 znanych salonów prasowych.

Publikacja: 12.06.2014 12:00

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Foto: Rzeczpospolita

Eurocash ma już na koncie spore transakcje, takie jak zakup grupy Tradis za 1,1 mld zł czy też mariaż z Kolporterem w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych. Nie zamierza spocząć na laurach i dlatego nawiązał współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services, operatorem sieci placówek detalicznych (marki Relay, Inmedio oraz 1minute).

Eurocash kupi od HDS 51 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć Inmedio. W 2013 r. wypracowała ona 507 mln zł sprzedaży i 15,6 mln zł EBITDA. Obecnie liczy 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Eurocash podpisał też umowę franczyzową, umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką 1minute.

Wartość tych transakcji owiana jest tajemnicą. – Możemy natomiast powiedzieć, że płatność uzgodnionej ceny nastąpi w gotówce w momencie zamknięcia transakcji – mówi „Rz" Jacek Owczarek z zarządu Eurocashu. Nie ujawnia prognozowanych na ten rok wyników dla Inmedio, ale sygnalizuje, że powinny być niezłe.

– Jednak dla Eurocashu ta transakcja jest kluczowa przede wszystkim ze względu na wejście w nowy segment rynku – sklepów convenience, z wykorzystaniem unikalnego doświadczenia naszego partnera HDS – zaznacza Owczarek. Dodaje, że zarówno Inmedio, jak i 1minute dają grupie możliwości dalszego rozwoju sieci poprzez franczyzę.

– Oba koncepty będą też korzystać z naszej pozycji jako dostawcy. Co ważne, bazując na tych sieciach, chcemy zbudować prawdziwy, czyli nieco inny model sklepów convenience niż ten, który funkcjonuje w Polsce obecnie i opiera się głównie na długich godzinach otwarcia i sprzedaży przede wszystkim alkoholu i papierosów – mówi Owczarek. Grupie bardziej odpowiada model 1minute zakładający połączenie gastronomii (prostych posiłków i przekąsek) ze sprzedażą produktów FMCG.

Reklama
Reklama

Eksperci zapytani o ocenę transakcji odpowiadają: „diabeł tkwi w szczegółach". – Dopóki nie wiadomo więcej o finansowych aspektach transakcji, trudno ją komentować. Jednak sektor convenience w Polsce jest atrakcyjny i powinny pojawić się synergie z pozostałymi biznesami Eurocashu – mówi Jakub Krawczyk, analityk Raiffeisen Centrobanku.

—Katarzyna Kucharczyk

Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Biznes
Biznes o cyrkularności – co mówią liderzy zmian
Biznes
UE przedłuży życie samochodów spalinowych
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama