Reklama
Rozwiń
Reklama

Peugeot zaczyna naprawę w kraju od Miluzy

PSA Peugeot Citroen zapowiedział zainwestowanie do 2020 r. 300 mln euro w przebudowę i ograniczenie rozmiarów fabryki w Miluzie, bo firma przystąpiła do realizacji planu odrodzenia za nowego szefa Carlosa Tavaresa.

Publikacja: 12.06.2014 17:08

Kierownictwo poinformowało związki zawodowe o uruchomieniu produkcji 2 dużych samochodów i jednego kompaktowego, prawdopodobnie marki premium DS, bo stara się zmniejszyć rozmiary drugiej we Francji fabryki do jednej linii produkcyjnej zgodnie z planami ogłoszonymi na jesieni.

- To duża ulga dla nas, bo oznacza, że mamy teraz zapewnioną przyszłość po 2020 r. - stwierdziła Laurence Navarro ze związku CFTC w zakładzie w Miluzie.

Za C.Tavaresa, który przejął w marcu stanowisko do Philippe Varina PSA sprzedał po 14 proc. udziałów skarbowi państwa i chińskiej Dongfeng Motor zyskując 3 ml euro na sfinansowanie planu ożywienia. Po stracie ponad 7,3 mld euro w ostatnich 2 latach na skutek zapaści rynku w Europie Peugeot zapowiedział zmniejszenie gamy modeli i kosztów, bo chce dojść do 2 proc. marży operacyjnej w 2018 r. i do 5 proc. w 2023 r.

Firma wykorzysta umowę o konkurencyjności zawartą ze związkami w szczycie kryzysu do zmniejszenia kosztów operacyjnych i osobowych, z jednoczesnym podwojeniem dostaw podzespołów z krajów o niższych kosztach płacowych i z dostosowaniem rozmiarów francuskich zakładów - zapowiedział Tavares 14 kwietnia.

Związki zawodowe spodziewają się zmniejszenia zatrudnienia w Miluzie, gdzie obecnie pracuje 7500 ludzi, bo produkcja zmaleje w przyszłym roku poniżej 200 tys. samochodów przed pojawieniem się pierwszego nowego modelu typu 508 w 2016 r.

Reklama
Reklama

Dyrekcja zobowiązała się ustabilizować produkcję na tym poziomie, ale nie potrafiła dać pracownikom gwarancji zatrudnienia. "Ten plan jest dobrą wiadomością dla Miluzy i jej pracowników" - uznała dyrektorka zakładu, Corinne Spilios.

Może jednak zwiastować większe cięcia kadrowe w Rennes, gdzie powstają 508 i kabriolet. Rennes zatrudnia ok.4 tys. pracowników, ma dotąd jeden potwierdzony nowy model, następcę obecnego minivana 5008. Zakład ograniczono już do jednej linii produkcyjnej, w przyszłym roku czeka to samo Poissy pod Paryżem.

Nowe modele Peugeota będą powstawać na nowej płycie podłogowej EMP2, podobnej do modułowej MQB Volkswagena, co pozwoli wypuszczać większą gamę pojazdów i produkować je z większą liczbą wspólnych podzespołów.

Kierownictwo poinformowało związki zawodowe o uruchomieniu produkcji 2 dużych samochodów i jednego kompaktowego, prawdopodobnie marki premium DS, bo stara się zmniejszyć rozmiary drugiej we Francji fabryki do jednej linii produkcyjnej zgodnie z planami ogłoszonymi na jesieni.

- To duża ulga dla nas, bo oznacza, że mamy teraz zapewnioną przyszłość po 2020 r. - stwierdziła Laurence Navarro ze związku CFTC w zakładzie w Miluzie.

Pozostało jeszcze 80% artykułu
Reklama
Biznes
Miliardy dla startupów, UE uderza w eksport Chin i walka z korupcją w Kijowie
Biznes
Afera korupcyjna na Ukrainie, tania energia, Pekin puszcza oko do Madrytu
Biznes
Sebastian Kondracki: Bielik AI ma już milion pobrań. I w żadnym wypadku nie jest na sprzedaż
Patronat Rzeczpospolitej
Samodzielność to nowa waluta przyszłości
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Pożyczki z SAFE zagrożone, odwet Brukseli na Chinach i zwolnienie z relokacji
Materiał Promocyjny
eSIM w podróży: łatwy dostęp do internetu za granicą, bez opłat roamingowych
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama