Reklama

Peugeot zaczyna naprawę w kraju od Miluzy

PSA Peugeot Citroen zapowiedział zainwestowanie do 2020 r. 300 mln euro w przebudowę i ograniczenie rozmiarów fabryki w Miluzie, bo firma przystąpiła do realizacji planu odrodzenia za nowego szefa Carlosa Tavaresa.

Publikacja: 12.06.2014 17:08

Kierownictwo poinformowało związki zawodowe o uruchomieniu produkcji 2 dużych samochodów i jednego kompaktowego, prawdopodobnie marki premium DS, bo stara się zmniejszyć rozmiary drugiej we Francji fabryki do jednej linii produkcyjnej zgodnie z planami ogłoszonymi na jesieni.

- To duża ulga dla nas, bo oznacza, że mamy teraz zapewnioną przyszłość po 2020 r. - stwierdziła Laurence Navarro ze związku CFTC w zakładzie w Miluzie.

Za C.Tavaresa, który przejął w marcu stanowisko do Philippe Varina PSA sprzedał po 14 proc. udziałów skarbowi państwa i chińskiej Dongfeng Motor zyskując 3 ml euro na sfinansowanie planu ożywienia. Po stracie ponad 7,3 mld euro w ostatnich 2 latach na skutek zapaści rynku w Europie Peugeot zapowiedział zmniejszenie gamy modeli i kosztów, bo chce dojść do 2 proc. marży operacyjnej w 2018 r. i do 5 proc. w 2023 r.

Firma wykorzysta umowę o konkurencyjności zawartą ze związkami w szczycie kryzysu do zmniejszenia kosztów operacyjnych i osobowych, z jednoczesnym podwojeniem dostaw podzespołów z krajów o niższych kosztach płacowych i z dostosowaniem rozmiarów francuskich zakładów - zapowiedział Tavares 14 kwietnia.

Związki zawodowe spodziewają się zmniejszenia zatrudnienia w Miluzie, gdzie obecnie pracuje 7500 ludzi, bo produkcja zmaleje w przyszłym roku poniżej 200 tys. samochodów przed pojawieniem się pierwszego nowego modelu typu 508 w 2016 r.

Reklama
Reklama

Dyrekcja zobowiązała się ustabilizować produkcję na tym poziomie, ale nie potrafiła dać pracownikom gwarancji zatrudnienia. "Ten plan jest dobrą wiadomością dla Miluzy i jej pracowników" - uznała dyrektorka zakładu, Corinne Spilios.

Może jednak zwiastować większe cięcia kadrowe w Rennes, gdzie powstają 508 i kabriolet. Rennes zatrudnia ok.4 tys. pracowników, ma dotąd jeden potwierdzony nowy model, następcę obecnego minivana 5008. Zakład ograniczono już do jednej linii produkcyjnej, w przyszłym roku czeka to samo Poissy pod Paryżem.

Nowe modele Peugeota będą powstawać na nowej płycie podłogowej EMP2, podobnej do modułowej MQB Volkswagena, co pozwoli wypuszczać większą gamę pojazdów i produkować je z większą liczbą wspólnych podzespołów.

Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama