Reklama

Etykiety i reklamy zwiększą zaufanie do żywności

Światowi producenci żywności i napojów ogłosili w Paryżu posunięcia mające poprawić wizerunek tego sektora poprzez harmonizację etykiet i zaprzestanie do 2018 r. reklamowania „śmieci dla dzieci".

Publikacja: 22.06.2014 14:33

Forum Dóbr Konsumpcyjnych CGF zrzeszające ok. 400 sprzedawców detalicznych, producentów i innych uczestników z 70 krajów, osiągających obroty 2,5 bln euro przyjęło kilka ważnych zobowiązań na dorocznym szczycie w Paryżu.

- To już nie jest biznes jak zwykle. Ze wszystkich stron narasta presja. Musimy pokazać, że jesteśmy sektorem odpowiedzialnym i reagującym na sugestie teraz bardziej niż dotąd — stwierdził prezes Nestlé, Paul Bulcke, największego na świecie producenta żywności i napojów, właściciela marek Nescafé i Kit-Kat.

Producenci żywności i sieć handlu są w ostatnich latach pod rosnącą presją co do ich roli w różnych kwestiach, od epidemii otyłości po zmianę klimatu i wyniszczanie lasów z powodu rozwijania produkcji oleju palmowego.

Wśród podjętych działań znajduje się zobowiązanie zaprzestania do 2018 r. reklamowania dzieciom do 12 lat życia produktów, które nie spełniają pewnych kryteriów odżywczych i wprowadzenie do 2018 r. w całym sektorze żywnościowym etykiet, które pozwolą konsumentom wybierać zdrowsze produkty. We francuskich supermarketach pojawiły się na próbę wyroby z etykietami z kolorowymi „pchełkami" — zielonymi, żółtymi, pomarańczowymi albo czerwonymi — pozwalającymi szybko, bez czytania składu, zorientować się, który z produktów jest najzdrowszy (zielona kropka).

Rada CGF uzgodniła też, że jego członkowie opublikują publicznie do 2016 r. politykę żywnościową i systematykę swych wyrobów.

Reklama
Reklama

Forum obiecało, że jego członkowie będą dążyć do osiągnięcia do 2020 r. zerowej deforestracji poprzez większe korzystanie z podstawowych surowców i przystąpienie do wycofywania od 2015 r. z użytku fluoropochodnych węglowodorów (HFC) w nowych urządzeniach chłodniczych.

W 2011 r. Coca-Cola i Kellogg uzgodniły obowiązujące dobrowolnie w sektorze żywności wytyczne o wartościach odżywczych w wyrobach przeznaczonych dla dzieci do 12 lat życia, ale producenci żywności, napojów i restauracje skutecznie zwalczały próby wprowadzenia przez władze nadzoru nad reklamami żywności dla dzieci.

W październiku 2013 zaproponowano w USA przepisy wymagające jednolitego etykietowania żywności, aby ograniczyć ich różnorodność oraz przewiduje podawanie informacji o wartości odżywczej. W Europie przepisy wchodzące w życie od grudnia zmieniają istniejące przepisy o etykietach. Producenci będą musieli podawać informacje o wartości odżywczej, o pochodzeniu nieprzetworzonego mięsa, uprzedzać o składnikach uczulających (np. fistaszki). reuters, p. r.

Forum Dóbr Konsumpcyjnych CGF zrzeszające ok. 400 sprzedawców detalicznych, producentów i innych uczestników z 70 krajów, osiągających obroty 2,5 bln euro przyjęło kilka ważnych zobowiązań na dorocznym szczycie w Paryżu.

- To już nie jest biznes jak zwykle. Ze wszystkich stron narasta presja. Musimy pokazać, że jesteśmy sektorem odpowiedzialnym i reagującym na sugestie teraz bardziej niż dotąd — stwierdził prezes Nestlé, Paul Bulcke, największego na świecie producenta żywności i napojów, właściciela marek Nescafé i Kit-Kat.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama