Forum Dóbr Konsumpcyjnych CGF zrzeszające ok. 400 sprzedawców detalicznych, producentów i innych uczestników z 70 krajów, osiągających obroty 2,5 bln euro przyjęło kilka ważnych zobowiązań na dorocznym szczycie w Paryżu.
- To już nie jest biznes jak zwykle. Ze wszystkich stron narasta presja. Musimy pokazać, że jesteśmy sektorem odpowiedzialnym i reagującym na sugestie teraz bardziej niż dotąd — stwierdził prezes Nestlé, Paul Bulcke, największego na świecie producenta żywności i napojów, właściciela marek Nescafé i Kit-Kat.
Producenci żywności i sieć handlu są w ostatnich latach pod rosnącą presją co do ich roli w różnych kwestiach, od epidemii otyłości po zmianę klimatu i wyniszczanie lasów z powodu rozwijania produkcji oleju palmowego.
Wśród podjętych działań znajduje się zobowiązanie zaprzestania do 2018 r. reklamowania dzieciom do 12 lat życia produktów, które nie spełniają pewnych kryteriów odżywczych i wprowadzenie do 2018 r. w całym sektorze żywnościowym etykiet, które pozwolą konsumentom wybierać zdrowsze produkty. We francuskich supermarketach pojawiły się na próbę wyroby z etykietami z kolorowymi „pchełkami" — zielonymi, żółtymi, pomarańczowymi albo czerwonymi — pozwalającymi szybko, bez czytania składu, zorientować się, który z produktów jest najzdrowszy (zielona kropka).
Rada CGF uzgodniła też, że jego członkowie opublikują publicznie do 2016 r. politykę żywnościową i systematykę swych wyrobów.