Reklama
Rozwiń
Reklama

Etykiety i reklamy zwiększą zaufanie do żywności

Światowi producenci żywności i napojów ogłosili w Paryżu posunięcia mające poprawić wizerunek tego sektora poprzez harmonizację etykiet i zaprzestanie do 2018 r. reklamowania „śmieci dla dzieci".

Publikacja: 22.06.2014 14:33

Forum Dóbr Konsumpcyjnych CGF zrzeszające ok. 400 sprzedawców detalicznych, producentów i innych uczestników z 70 krajów, osiągających obroty 2,5 bln euro przyjęło kilka ważnych zobowiązań na dorocznym szczycie w Paryżu.

- To już nie jest biznes jak zwykle. Ze wszystkich stron narasta presja. Musimy pokazać, że jesteśmy sektorem odpowiedzialnym i reagującym na sugestie teraz bardziej niż dotąd — stwierdził prezes Nestlé, Paul Bulcke, największego na świecie producenta żywności i napojów, właściciela marek Nescafé i Kit-Kat.

Producenci żywności i sieć handlu są w ostatnich latach pod rosnącą presją co do ich roli w różnych kwestiach, od epidemii otyłości po zmianę klimatu i wyniszczanie lasów z powodu rozwijania produkcji oleju palmowego.

Wśród podjętych działań znajduje się zobowiązanie zaprzestania do 2018 r. reklamowania dzieciom do 12 lat życia produktów, które nie spełniają pewnych kryteriów odżywczych i wprowadzenie do 2018 r. w całym sektorze żywnościowym etykiet, które pozwolą konsumentom wybierać zdrowsze produkty. We francuskich supermarketach pojawiły się na próbę wyroby z etykietami z kolorowymi „pchełkami" — zielonymi, żółtymi, pomarańczowymi albo czerwonymi — pozwalającymi szybko, bez czytania składu, zorientować się, który z produktów jest najzdrowszy (zielona kropka).

Rada CGF uzgodniła też, że jego członkowie opublikują publicznie do 2016 r. politykę żywnościową i systematykę swych wyrobów.

Reklama
Reklama

Forum obiecało, że jego członkowie będą dążyć do osiągnięcia do 2020 r. zerowej deforestracji poprzez większe korzystanie z podstawowych surowców i przystąpienie do wycofywania od 2015 r. z użytku fluoropochodnych węglowodorów (HFC) w nowych urządzeniach chłodniczych.

W 2011 r. Coca-Cola i Kellogg uzgodniły obowiązujące dobrowolnie w sektorze żywności wytyczne o wartościach odżywczych w wyrobach przeznaczonych dla dzieci do 12 lat życia, ale producenci żywności, napojów i restauracje skutecznie zwalczały próby wprowadzenia przez władze nadzoru nad reklamami żywności dla dzieci.

W październiku 2013 zaproponowano w USA przepisy wymagające jednolitego etykietowania żywności, aby ograniczyć ich różnorodność oraz przewiduje podawanie informacji o wartości odżywczej. W Europie przepisy wchodzące w życie od grudnia zmieniają istniejące przepisy o etykietach. Producenci będą musieli podawać informacje o wartości odżywczej, o pochodzeniu nieprzetworzonego mięsa, uprzedzać o składnikach uczulających (np. fistaszki). reuters, p. r.

Biznes
Brytyjczycy sprzedają światłowody w Polsce. Orange i APG przejmą Nexerę
Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama